Himalaya

3.84 z 5
(Hodnocení: 32)

Pořadí v žebříčku BoardGameGeek:
771

Originální název:
Himalaya
Rok vydání:
2004
Počet hráčů:
3 až 4
Věk:
Hra je určena pro dospělé hráče a pro rodiny s dětmi od 12 let.
Doba hraní:
Dlouhotrvající hra – 60 až 120 minut
Doporučení rodiny:
Není známo nebo nedokážeme zařadit.
Doporučení hráče:
Není známo nebo nedokážeme zařadit.

Kategorie: .

Popis hry

Masiv Annapurnas na hranici Tibetu s Nepálem. V tomto izolovaném regionu, kde se zastavil čas, karavany jaků neúnavně zdolávají himalájské hřebeny a průsmyky zapadlé sněhem, aby mohly pokračovat v odvěkém obchodování, nezbytném pro přežití horských kmenů.

Masiv Annapurnas na hranici Tibetu s Nepálem. V tomto izolovaném regionu, kde se zastavil čas, karavany jaků neúnavně zdolávají himalájské hřebeny a průsmyky zapadlé sněhem, aby mohly pokračovat v odvěkém obchodování, nezbytném pro přežití horských kmenů.

Pokud máte rádi zasněžené vrcholky a pach jaků, stopy Yettiho a vesnické slavnosti, pak si obujte kožešinové boty a vrhněte se do jednoho z nejkrásnějších dobrodružství herního života. Nepotřebujete buzolu, cestička je vyšlapaná! Váš cíl: stát se nejbohatším a nejuznávanějším velitelem karavan celých Himalájí!!!

Další informace

Míra náhody

2 – střední podíl náhody

Počet hráčů

3 až 4

Věk hráčů

Od 12 let

Doba hraní

Delší hra – 60 až 120 minut

Počeštění

Hra s českým návodem a materiálem neobsahujícím cizojazyčný text

Rok vydání

2004

Míra interakce

2 – komunikace není součástí hry

Míra složitosti

2 – jednoduchá

Míra humoru

2 – spíše seriózní hra s prvky humoru

Doporučení rodiny

Není známo nebo nedokážeme zařadit.

Doporučení hráče

Není známo nebo nedokážeme zařadit.

Výrobci

Tilsit

Autoři

Régis Bonnessée

– BoardGameGeek – alternativní hra Marchands dempire

32 hodnocení k Himalaya

  1. makeska
    3 z 5

    :

  2. Joe
    5 z 5

    :

  3. omas
    5 z 5

    :

  4. Standa
    3 z 5

    :


    Tuto hru mohu doporučit do sbírky Vašich her. O čem je?
    Hra je pro 3 – 4 hráče. Každý hráč je vůdcem jednoho z himalájských kmenů. Snaží se rozšířit vliv svého kmene v oblasti ekonomické, politické a náboženské.
    Hra se hraje na 12 kol. Na herním plánu je v 8 regionech znázorněno 20 vesnic tří úrovní (dům, chrám a klášter), které jsou pospojovány cestičkami. Na začátku hry jsou v pěti vesnicích umístěny suroviny (vybrané náhodně z pytlíku) – barevné dřevěné kostičky soli, nefritu, zlata, ječmene a čaje. V jiných pěti vesnicích jsou umístěné různě oceněné objednávky (kartónové kroužky) – kombinace surovin, které daná vesnice vyžaduje.
    Na začátku kola každý hráč naplánuje tajně 6 svých akcí – přemístění vůdce karavany (od vesnice k vesnici), získání suroviny z vesnice, vyřízení objednávky vesnice, odpočinek (bez pohybu). Poté se akce provádějí – hráči se postupně střídají (nejdříve všichni postupně odehrají první akci, poté všichni druhou akci…). Na závěr se doplní suroviny a objednávky tak, aby vždy na herním plánu bylo 5 vesnic, které mají objednávku a 5 vesnic, které mají alespoň jednu surovinu.
    Pokud hráč úspěšně vyřídí objednávku, tj. odevzdá požadovanou kombinaci surovin v dané vesnici, může vykonat dvě ze tří akcí: 1.) vezme si objednávku za zástěnu a získává stejný počet jaků jako je číslice uvedená na objednávce (tj. ekonomický vliv) nebo 2.) může ve vesnici umístit buddhistický chrám (tj. získat náboženský vliv) nebo 3.) vyslat delegaci do regionu či regionů sousedících s danou vesnicí (tj. získat politický vliv). Počet delegací, které mohu vyslat či počet bodů náboženského vlivu závisí na úrovni vesnice, jejíž objednávku jsem splnil (dům, chrám, klášter).
    Hráči se snaží být dobří ve všech třech vlivech. Ve hře 3 hráčů se stává vítězem ten, kdo má většinu ve dvou ze tří vlivů. Ve hře 4 hráčů se nejprve „“vyřadí““ hráč s nejmenším počtem bodů náboženského vlivu, poté se vyřadí hráč, který má nejméně bodů politického vlivu, no a ze dvou zbylých hráčů se stává vítězem hry ten, kdo má nejvíce ekonomických bodů.
    Jednou z možných strategií jak hrát hru je hromadění surovin (a omezené vyřizování objednávek). Na konci 4., 8. a 12. kola hráči hlásí počet kostiček jednotlivých surovin, které tajně schovávají za zástěnou a ten, kdo má nejvíce té které suroviny má možnost získávat body ekonomického, politického či náboženského vlivu.
    Hra obsahuje i pokročilejší pravidla – máte možnost před plánováním hry umístit na herní plán žeton stop yettiho nebo sněhové bouře nebo slavnosti, které hru činí ještě zajímavější.

    Hra je psychologická, plánování akcí je tajné – může se stát, že danou objednávku plánuje vyřídit více hráčů a podaří se to pouze tomu, kdo tam bude dříve :-). Běžně se z vesnic získávají suroviny v daném pořadí (od soli až po zlato). Mohu si třeba naplánovat přestávku a dorazit do dané vesnice trošku později, předpokládám, že sůl si vezme protihráč a já si budu moci vzít např. kostičku čaje, kterou potřebuji…

    Námět hry se mi líbí, hra je poměrně rychlá (hodina až hodina a půl) a jednoduchá na pravidla. Můžete ji hrát jako více či méně náhodnou – běžně se vesnice pro naplnění kostičkami či objednávkami vybírají hodem 20-ti stěnou kostkou nebo můžete hrát variantu, o které jsem četl na internetu a oficiální pravidla ji neobsahují – vyrobíte si kartičky s čísly vesnic a několik kartiček je v řadě otočeno lícem nahoru a všichni hráči ví, která vesnice „“bude příště na řadě““. Materiál hry je také pěkný – dřevěné kostičky, plastové figurky vůdců karavan, delegací a buddhistických chrámů, kartónové kroužky objednávek a žetonů.

    Při hře se vždy dobře bavíme a jsme překvapeni, kdo co naplánoval. Doporučuji, i když ji je asi nyní obtížné sehnat.

  5. PJ
    3 z 5

    :

  6. jpmce
    4 z 5

    :

  7. Yuri
    3 z 5

    :

  8. Sandy.czcz
    4 z 5

    :

  9. a.r.p.i
    4 z 5

    :

  10. David
    3 z 5

    :

  11. jakub
    2 z 5

    :

  12. Nogard
    4 z 5

    :

  13. ond
    4 z 5

    :

  14. Veena
    4 z 5

    :

  15. Žížalka
    4 z 5

    :

  16. Linhard
    4 z 5

    :

  17. Jarek
    4 z 5

    :

  18. -grizzly-
    3 z 5

    :

  19. matys
    4 z 5

    :


    Na túto hru som narazil už dávno a musím povedať, že je veľmi nedocenená – na hrajeme.cz sa nenachádza ani v prvej stovke, čo je veľke sklamanie a touto recenziou sa to pokúsim zlepšíť. Dej hry sa odohráva, ako už názov napovedá v Himalájach. Každý hráč predstavuje šerpu, ktorý ma za úlohu prechádzaž so svojou karavánou medzi himalájskymi dedinami, predávať a nakupovať suroviny.

    Herný mechanizmus je originálny. Každý hráč pred kolom nastaví dopredu tajne 6 akcií, ktoré planuje v tomto kole vykonať. Tieto akcie maju presne určené poradie, napr. cestovať, nakúpiť v meste, cestovať, cestovať, predávať, pas. Vtip je v tom, že ostatní hráči možu zmýšlať podobne a vaše plány prekaziť. Určenie víťaza je takisto originálne, pretože nevyhrá ten čo má nakonci najviac peňazí alebo víťazných bodov, ako to býva zvykom. V hre sú totiž tri typy víťazných bodov. Na konci hry su potom tri hodnotenia, v prvom hosnotení je vylúčený hráč, ktorý má najmenej bodov typu A, v druhom hráč s najmenším počtom bodov typu B, ale pozor
    už sa sem nepočíta hráč ktorý vypadol v prvom kole. A celkovým víťazom sa stáva hráč, ktorý v treťom hodnotení má najviac bodov typu C. To znamená, že vyhrá hráč, ktorý má svoje body rozdelené medzi všetky typy.

    Hra je veľmi svižná, partičku v 4 hráčoch dohráte za 60 minút v pohode. Grafika hry je takisto dobrá, nie excelentná, ale neruší a posobí kompatným dojmom. Hru by som doporučil pre hráčov, ktorý už prenikli do sveta spoločenkých hier a ktorý hľadajú odreagovanie v podobe kvalitnej hry, v ktorej je stredný podiel náhody.

  20. Shako
    4 z 5

    :

  21. dilli
    4 z 5

    :

  22. Yoreth
    5 z 5

    :

  23. Gally
    4 z 5

    :

  24. dooly
    4 z 5

    :

  25. tučňák
    5 z 5

    :

  26. Michal
    3 z 5

    :

  27. Gandalf
    4 z 5

    :

  28. káča
    4 z 5

    :

  29. David Cichák
    4 z 5

    :

  30. WillBlack
    4 z 5

    :

  31. Matěj Baťha
    4 z 5

    :

  32. Jaromír Kovařík
    4 z 5

    :

Přidat hodnocení hry