Hrajeme.cz
Představení hry

Regent chce opět obsadit Karak

Oblíbená dětská hra Karak se dočkala rozšíření s názvem Regent. Když otevřete krabici, nejspíš vás překvapí obsáhlá brožura, která má 45 stran. Nemusíte se však obávat, Albi připravilo rozšíření v mezinárodním vydání. Zahrnuje kromě češtiny a slovenštiny také němčinu, polštinu, angličtinu, francouzštinu, španělštinu a italštinu. Herní komponenty jsou ale i nadále jazykově nezávislé.

Rozšíření přináší 4 nové hrdiny, 2 nové nestvůry a předměty a dva nové druhy místností. Jednoduše je přimícháte k těm ze základní hry a můžete začít hrát. Kromě toho získáte alternativní herní variantu, která má název Pán Karaku. Zahrajte si ji, když už dobře znáte schopnosti všech hrdinů.

Nové komnaty jsou dvě. Bojová aréna vám umožní souboj mezi hráči. Vítěz získá od poraženého poklad nebo předmět. Prokletá komnata na vás může seslat prokletí, a tím vás připravit o vaše zvláštní schopnosti, alespoň na nějaký čas.

Když porazíte obřího netopýra, získáte kouzlo Trn temnoty. S jeho pomocí zraníte jiného hráče. Můžete ho použít jen ve svém tahu. Pokud porazíte ledového mága, získáte kouzlo Mrazivá pěst, které přidá +2 k celkové síle útoku hrdiny.

Co umí noví hrdinové:

  • Valduk je barbar. Pokud je zraněn, přičte si 1 nebo 2 body k síle útoku. A pokud si po úspěšném boji nevezme vybavení, může pokračovat ve svém pohybu.
  • Baron Markul je bojový mág. Meč v jeho ruce má sílu 3. Umí se také za všechny 4 body pohybu teleportovat na kterékoliv pole s nestvůrou.
  • Hannah je akrobatka. Dýky může umístit i na místo určené pro kouzla a nepřichází o ně. Může také využít sprint a dostat se až na vzdálenost 8 polí.
  • Lady Lorraine je hraničářka. Medvědí útok jí místo 1 na kostce dá 6. Umí také naslouchat. Odhalit, co je na vedlejším poli, aniž by tam vstoupila.

Pán Karaku býval svrchovaným vládcem země, který usiloval o nesmrtelnost. Málem by se mu to podařilo, kdyby se mágové nespojili a po boji ho neuvěznili mezi životem a smrtí. Nyní našel způsob, jak se vrátit na svůj trůn. V této variantě se role pána Karaku ujme nejslabší hráč. Stane se tak ale až v průběhu partii, a to ve chvíli, kdy se objeví pátá komnata pána Karaku. Nejslabší hrdina je ten, kdo má nejméně pokladů a při rovnosti je jeho celková síla zbraní nižší.

Nejslabšího hrdinu tedy posedne duch pána Karaku. Vymění si proto figurku a kartu hrdiny, a od této chvíle je pánem Karaku. Ztrácí proto své původní schopnosti, získává však schopnosti ostatních hrdinů, kteří jsou ve hře. Jinak platí stejná pravidla a hra končí, když někdo porazí draka. Cílem je nasbírat nejvíce nejvíce pokladů.

Pokud jste si oblíbili hru Karak, pak si určitě pořiďte i rozšíření Regent. Hře poskytuje větší variabilitu, přitom ji zásadně nemění. Díky variantě Pán Karaku hra získá více napětí a i hráč, který má zpočátku méně štěstí než ostatní, může zvítězit.


Související články:



Mohlo by vás také zajímat

Připojte svůj komentář