Hrajeme.cz
DomůKatalog herNezařazenéAlhambra: The Dice Game

Alhambra: The Dice Game

Originální název:
Alhambra: The Dice Game
Rok vydání:
2006
Počet hráčů:
2 až 6
Věk:
Hra je určena pro dospělé hráče a pro rodiny s dětmi od 8 let.
Doba hraní:
Středně trvající hra – asi 30 až 70 minut
Doporučení rodiny:
Není známo nebo nedokážeme zařadit.
Doporučení hráče:
Není známo nebo nedokážeme zařadit.

Kategorie:

Popis

Tento nový člen rodiny hry Alhambra je samostatná hra se stejně velkou krabicí jako Alhambra samotná.

Další informace

Míra náhody

Počet hráčů

Věk hráčů

Doba hraní

Počeštění

Rok vydání

Míra interakce

Míra složitosti

Míra humoru

Doporučení rodiny

Doporučení hráče

Výrobci
Autoři

– BoardGameGeek

Recenze

  1. Asinajci

  2. Patrikhm

  3. tondakolik


    Kostkovou Alhambru jsem poprvé hrál v Klubu deskových her v Olomouci a hned od této první hry jsem si ji oblíbil. Jednoduchá pravidla, napínavý průběh hry a hezké zpracování. Proto jsem se vůbec nezlobil, když jsem po hodně dlouhé době dostal k Vánocům od rodičů deskovou hru, kterou jsem si předem nevybral.

    Alhambra The Dice Game obsahuje oboustrannou hrací desku. Můžete hrát kostkovou hru nebo zkombinovat kostky a kartičky budov ze základní hry Alhambra a hrát zajímavou variantu nazvanou Alcazaba.

    Pokud budete hrát klasickou kostkovou hru, budete potřebovat osm bílých kostek a jednu černou. Na stěnách kostek nejsou čísla ale obrázky budov. Dále budete potřebovat pro každého hráče bodovací žetony a osmihránky, sadu žetonů a kartičku začínajícího hráče.

    Hra probíhá v celkem pěti kolech. Po každém kole je malé vyhodnocení a po každém lichém kole je navíc také vyhodnocení velké. Tah hráče se v jednotlivých kolech nemění. Vezme si kožený kalíšek s kostkami a hodí. Z tohoto hodu si může nechat všechny kostky s budovami jedné barvy a ostatní kostky vložit zpět do kalíšku. Nyní může svůj tah ukončit nebo pokračovat druhým hodem. Po tomto druhém hodu si může k již ponechaným kostkám přidat všechny stejné z tohoto hodu, nebo může vybrat všechny kostky s jinou budovou a ty předchozí vrátit zpět do kalíšku. Pokud se ani nyní nerozhodne skončit může ještě jednou házet.

    Když se hráč rozhodne skončit, což musí nejpozději po třetím hodu, vezme jeden ze svých osmihránků a umístí jej na hrací desku k příslušné budově na hodnotu, kolik se mu podařilo naházet kostek dané budovy. Pokud se rozhodl ukončit svůj tah po prvním hodu, bude lépe postaven než pokud by ukončil tah po druhém nebo třetím hodu.
    Takto odehrají všichni hráči, dokud mají osmihránky. Jakmile umístí poslední hráč svůj poslední osmihránek kolo končí.

    Po skončení každého kola následuje malé vyhodnocení. U jednotlivých budov se postupně rozdělí body za první dvě místa. Ten z hráčů, který u budovy stojí nejvýše, naházel tedy nejvíce kostek dané budovy nebo na nejméně hodů, si vybere, zda chce posunout svůj bodovací žeton o dva body na počítadle vlivu v dané budově nebo pouze jeden bod a k tomu bonusový žeton s nějakou výhodou. Druhý hráč dostane to, co si první hráč nevybral. Po vyhodnocení se osmihránky odeberou z hracího plánu a vrátí hráčům. Tímto způsobem se vyhodnotí všechny budovy. Osmihránky na třetích a horších místech se vůbec nehodnotí a hráči si je jenom odeberou z hracího plánu.

    Po prvním, třetím a pátém kole navíc následuje velké vyhodnocení. V prvním dostane body za vliv v dané budově první hráč, ve třetím kole dostanou body první a druhý a v kole pátém dostanou body první tři. Kolik dostanou za kterou budovu bodů je znázorněno přehlednou tabulkou u každé budovy.

    Po skončení pátého kola a následného velkého vyhodnocení hra končí a vítězem se stává hráč s nejvyšším počtem bodů.

    Přestože jde o kostkovou hru a je zde tedy logicky velký podíl náhody, zůstává tu prostor pro strategii. Určitě se každý hráč může rozhodnout, které budovy bude chtít naházet. Dále může hru ovlivňovat pomocí žetonů, které může v průběhu hry nasbírat. Jeden ze strategických prvků hry je také žeton pro určení začínajícího hráče. Ten, kdo tento žeton získá určí začínajícího hráče pro následující kolo. Málokdy hráči určí sebe. Pokud hráč začíná, může sice naházet cokoli ale ostatní hráči již vědí, kolik oni musí naházet, aby jej překonali. První hráč tedy má jednodušší pozici v tom, že mu nepřekáží osmihránky protihráčů, ale naopak neví, jak budou házet ostatní hráči. Poslední hráč má naopak nevýhodu v tom, že pokud hodí stejně jako jiný z hráčů, musí se postavit až za něj, ale může se rozhodnout, v kterých budovách má smysl se ještě snažit.

    Skutečně se tedy jedná o hru s jednoduchými pravidly, kterou může hrát skutečně celá rodina. Průběh hry bývá velmi napínavý, neboť všichni hráči chtějí své osmihránky mít co nejvýše, ale dokud není konec kola, stále může ten můj osmihránek někdo přeházet. Někdy se člověk snaží, ale kostky mu prostě nepřejí, jindy jen tak hodí a sám žasne, jak se mu daří.

    Při variantě Alcazaba se použije druhá strana hracího plánu a kartičky budov ze základní hry. Před začátkem každého kola se rozmístí kartičky budov do příslušných sloupců a hráči tak umísťováním osmihránků nebojují o body vlivu v dané budově ale přímo o kartičku budovy. Po umístění všech osmihránků nedostávají hráči žádné body vlivu ale rozeberou si kartičky budov a umístí si je do svého paláce jako v základní hře Alhambra. Může se tedy stát, že v jednom sloupci, kde bude jediná kartička dostane budovu jen první, ve sloupci jiné budovy dostanou budovu třeba první čtyři. Záleží vždy na počtu budov dané barvy.
    Po každém lichém kole následuje velké hodnocení, které probíhá dle pravidel základní hry.

    Alcazaba je velmi zajímavá a o nic méně zábavná a napínavá jako kostková hra. Pokud se vám už omrzela klasická hra Alhambra, pak vřele doporučuji oživit ji házením kostek.

    Kostková Alhambra je výborná napínavá hra, kterou pochopí kdokoli a u které se pobaví snad každý. Navíc pokud máte základní hru můžete tyto dvě zkombinovat a máte tedy v podstatě tři různé varianty Alhambry.

Přidat recenzi