Hrajeme.cz

Tibet

Originální název:
Tal der Abenteuer: Die Schatzsuche im Himalaja
Rok vydání:
není známo
Počet hráčů:
2 až 4
Věk:
Hra je určena pro dospělé hráče a pro rodiny s dětmi od 8 let.
Doba hraní:
Středně trvající hra – asi 30 až 70 minut
Doporučení rodiny:
Není známo nebo nedokážeme zařadit.
Doporučení hráče:
Není známo nebo nedokážeme zařadit.

Kategorie:

Další informace

Míra náhody

Počet hráčů

Věk hráčů

Doba hraní

Počeštění

Rok vydání
Míra interakce

Míra složitosti

Míra humoru

Doporučení rodiny

Doporučení hráče

Výrobci

Autoři

– BoardGameGeek

Recenze

  1. Asinajci

  2. ivetacek

  3. Honey.101

  4. sully.mich

  5. peta.nek

  6. Michal

  7. TeCZko

  8. Lada

  9. Pete

  10. sakul

  11. nency

  12. Sodovka


    Hrací materiál: oboustranná deska, 4 horolezci (figurky ve 4 barvách), žetony kamenných kup, 4 papírové mosty, 15 krásných diamantů (broušené jako skutečné) a papírové mince v různých hodnotách.

    Princip: Tibet jsou vlastně vylepšené Kniziovy želvičky (Želví závody). Hráči hrajou všemi figurkami, ale nemají svou barvu. Vítězí ted, kdo má na konci hry nejvíce peněz (plus jisté peníze přinesou také karty a diamanty).

    Hrát mohou 2-4 hráči a jako v želvách si hráč táhne kartu a na ní je vyznačen červený, zelený, modrý, žlutý nebo hnědý (= žolík – lze použít jakoukoliv barvu) horolezec a 1-3 šipky. Figurka příslušné barvy popojde o odpovídající počet míst. Pokud si horolezec stoupne na místo s kamennou kupou, otočí žeton a něco dobrého se stane – vezme si kartu, peníze, diamanty nebo jsou tady stopy a hráč může popojít jiným horolezcem. V místech, kde se trasa rozchází do více směrů, se můžete rozhodnout jít kratší cestou (kde je ale méně kamenných kup), nebo naopak snažit se získat co nejvíce výhod z kamenných kup na dlouhé trase.

    Hrací deska je oboustranná – můžete si vybrat, na které straně hrajete, nebo hrát jednu a potom druhou stranu (doporučeno v pravidlech). Druhá mapa obsahuje 4 mosty, které se zřítí (žeton mostu se obrátí nebo odstraní), jakmile přes něj projde první horolezec. Další horolezci musí tedy zvolit delší cestu.

    Hra končí, jakmile první hráč posune figurku do cíle. A tady přichází to, co podle mě dělá Tibet zajímavým i pro dospělé. Hráči dostanou plusové a mínusové body (=peníze) za karty v ruce. Mapa je rozdělena na 4 části: za barvy figurky blíže k cíli dostanete plusové body a pokud se např. zelené figurky moc neposunovaly a jsou vzadu, přinesou vám zelené karty mínusové body. Hnědé karty (žolíci) se při konečném počítání bodů nezohledňují.

    Myslím, že Tibet patří mezi ideální hry pro uvedení předškoláků do světa deskových her. Rozhodně je vhodnější než např. tzv. „“dětští Osadníci (Osadnící z Katanu Junior), kde na desce jsou napsána čísla (1,2…), kdežto na kostce klasicky puntíky, takže malé děti vůbec nechápou, jaká je souvislost mezi puntíky a čísly, které neznají. Na námitku, že tato hra je určena pro děti od první třídy, které čísla znají, argumentuji, že prvňáci a starší budou už hrát raději „“dospělé osadníky““, Vikingy nebo jiné hry s minimem textu.

    Pokud Kniziovy želvy zvládají tříleté děti, Tibet zvládnou čtyřleté – navíc, narozdíl od želviček, stále něco dostávají – krásné skleněné diamanty, papírové mince, další karty.

    Hru hodnotím 3,5 body, protože naše herní skupina přirozeně sáhne raději po jiných:-) Tibet považujeme za nenáročnou rychlou hru, alternativu např. k Trans Americe.

    Nicméně v kategorii her pro děti dávám plný počet (v konkurenci Želvích závodů, Vlků a ovcí, Osadníků z Katanu – Junior, Superfarmáře).

  13. Matěj Baťha

Přidat recenzi