Popis
Snažíte se sesbírat set zvířátek (žirafy, slony, šimpanze, zebry, lvy a nosorožce). Hráči hází kostkou a pohybují se po plánu. Pokud hodí číslo a dojdou na políčko se zvířátkem, které ještě nemají, získají ho. Pokud už hráč toto zvířátko má, nedostane nic. Pokud hráč hodí symbol vody musí naopak jedno zvířátko odevzdat. Poslední symbol na kostce říká, že hráč si smí vzít jakékoliv zvířátko a dokonce ho může vzít soupeři.
Pamir –
„Vítejte v Africe na safari“. Ozvalo se z úst urostlého chlapíka. Už se těším, jak se pojedeme podívat na zvířata. Po dlouhé cestě jsme konečně dorazily na místo. Vydali jsme se úzkou stezkou. Něco se mihlo v pralese. „Koukej, tam je zebra!“ „Ne, to se pleteš to byl určitě hroch.“ Musím dávat příště lépe pozor, jinak se mi budou všichni smát….
Hráč představuje lovce, který musí postupně ulovit od každého zvířete jeden kus. Hází se kostkou, na které jsou hodnoty 1-4, voda a lovec. Tímto způsobem se posouváte po směru hodinových ručiček po herním plánu a sbíráte zvířata do svého „alba“
Rozestavte všechna zvířata na vnější stezku. Průvodce postavte na vnitřní stezku k vodě. Potom postupně zakrývejte pralesem jednotlivá zvířata tak aby je všichni dobře viděli. Dobře si je zapamatujte. Hází se kostkou. Každé zvíře, každé křoví a každá voda je jedno pole. Pokud zvíře ještě nemáš, vezmi si ho do alba, jinak ho tam nech. Pokud dojdeš na křoví, hádáš zvíře. Když uhodneš, tak si ho vezmeš a dáš křoví na další zvíře. V případě že ho již máš, házíš znovu a posuneš se na další políčko. V případě že neuhodneš, nic se neděje a hraje další hráč. Pokud zastavíš u vody a nebo ti padne na kostce voda, jde se nějaké zvíře napít. Musíš tedy jedno svoje zvíře vrátit na hrací desku. Když hodíš lovce můžeš si zvíře z herní desky vybrat. Nebo můžeš soupeři jedno z jeho alba odebrat a dát ho do svého. To ale pouze v případě, že jich má soupeř pět. Hra končí tím, kdo má první zaplněné album zvířátky.
Přesto, že výrobce uvádí věk 4+, lze ji zahrát za pomoci dospělého již od tří let. Jednoduchá pravidla s pěkným nápadem. Velká dřevěná zvířata. Dětem se dobře drží. Krátká hrací doba. Přesně taková, jak dlouho dítě v tomto věku udržet pozornost.
Bluďa –