Carcassonne: Věž (4. rozšíření)

Pořadí v žebříčku BoardGameGeek:
Neznámé

Originální název:
Carcassonne: Der Turm
Rok vydání:
2006
Počet hráčů:
2 až 6
Věk:
Hra je určena pro dospělé hráče a pro rodiny s dětmi od 8 let.
Doba hraní:
Středně trvající hra – asi 30 až 70 minut

Katalogové číslo: 11943. Kategorie: . Štítky: , , .

Popis hry

Další z řady rozšíření ke hře Carcassonne. Hráči mají nyní také příležitost stavět do výšky – stavět věže. S tím se samozřejmě pojí také funkce strážných, kteří z věže dohlížejí na dění v okolí. Je také možné zajímat protiháčovy figurky a držet je ve vězení. Pozdějí je možno vězně vyměnit za určité výhody či požadovat výkupné.
Hra nabízí nové taktické možnosti, které jistě uvítají všichni příznivci Carcassonne.

Další informace

Počet hráčů

2 až 6

Věk hráčů

Od 8 let

Doba hraní

Středně dlouhá hra – asi 30 až 70 minut

Počeštění

Kompletně česká hra dostupná v ČR

Rok vydání

2006

Míra náhody

2 – střední podíl náhody

Míra interakce

2 – komunikace není součástí hry

Míra složitosti

2 – jednoduchá

Míra humoru

3 – hra má k humoru blízko

Doporučení rodiny

Není známo nebo nedokážeme zařadit.

Doporučení hráče

Není známo nebo nedokážeme zařadit.

Výrobci

HANS IM GLÜCK, MINDOK

Autoři

Klaus-Jürgen Wrede

Hra/Rozšíření

Rozšíření hry

Pravidla:

Odkazy:

124 hodnocení k Carcassonne: Věž (4. rozšíření)

  1. Selda.cz
    5 z 5

    :

  2. Kryštof
    5 z 5

    :

  3. Kabalenka
    3 z 5

    :

  4. P.
    5 z 5

    :

  5. slonik
    5 z 5

    :

  6. nency
    4 z 5

    :

  7. gaga
    4 z 5

    :

  8. MajkHany
    4 z 5

    :

  9. l.sinka
    5 z 5

    :

  10. muffen
    4 z 5

    :

  11. sehes
    5 z 5

    :

  12. albert
    4 z 5

    :

  13. standa
    4 z 5

    :

  14. azzinello
    4 z 5

    :

  15. Aldomoro
    4 z 5

    :

  16. Kveton.T
    5 z 5

    :

  17. JSat
    5 z 5

    :

  18. hurak
    5 z 5

    :

  19. Ajfel
    4 z 5

    :

  20. Honza103
    4 z 5

    :


    Fakt supr je že se staví do výšky a že se dají věznit soupeřovi panáčci a trochu jsem to pravidlo vylepšil, že buď prodat a nebo dát do svých služeb :-).

  21. Vašek
    5 z 5

    :

  22. Marty
    5 z 5

    :

  23. max
    2 z 5

    :

  24. MM
    3 z 5

    :

  25. u4a2
    5 z 5

    :

  26. Lookash
    4 z 5

    :

  27. Pavla
    4 z 5

    :

  28. Matej
    5 z 5

    :

  29. a.r.p.i
    3 z 5

    :

  30. jakub
    4 z 5

    :

  31. Mariano
    4 z 5

    :

  32. serbam
    4 z 5

    :

  33. GK_voyger
    5 z 5

    :

  34. Veronika
    5 z 5

    :

  35. ewuchka
    4 z 5

    :

  36. Markéta
    3 z 5

    :

  37. dilli
    4 z 5

    :

  38. GeniuZ
    5 z 5

    :

  39. Sekac
    2 z 5

    :

  40. Merlin
    3 z 5

    :

  41. murphy
    4 z 5

    :

  42. Mr Krtek
    5 z 5

    :

  43. newrock
    4 z 5

    :

  44. REM
    4 z 5

    :

  45. Gandalf
    3 z 5

    :

  46. Pepik
    5 z 5

    :

  47. Tygr
    4 z 5

    :

  48. tonda007
    3 z 5

    :

  49. Agáta
    4 z 5

    :


    Toto rozšíření zvedá Carcasonne do výšky (podle krabice je to čtvrté, ovšem tedy nepočítáme-li „“řeku““, „“hraběte““, „“katary““ a „“krále a zvěda““).
    Do hry se přidává několik kartiček se základy věže (plus pár navíc „“obyčejných““ jako bonus). Na nich můžete stavět věž. Každý, kdo postaví jedno patro věže, může vzít zajatce (figurku, včetně stavitele a prasátka) ve vodorovném nebo svislém směru od věže, diagonály jsou „“bez dohledu““. To znamená další změnu strategie: umístit figurku, nebo postavit další patro věže? Čím víc pater, tím delší „“rozhled““. Je to způsob, jak se zbavit nepohodlných rytířů, sedláků a lupičů z desky. Kdo rád škodí, přijde si na své. V kombinaci s „“princeznou a drakem““ to je i docela výhodné, zvětšuje se tak počet míst, která lze obsadit pomocí tajných chodeb. Například klášterů.

    Rozšíření lze doporučit hlavně při více hráčích, čím míň lidí tím míň zábavy (stejně jako „“Princezna a drak““). Materiálové provedení je jako vždy skvělé. Slušný bonus představuje lepenková věž coby zásobník na kartičky. Řeší problém – jak zamezit odlišení starých, otlapkaných kartiček z původní verze od novějších, krásných a ještě neošmátraných kartiček z různých rozšíření.

    Zbývá jedna výtka: podle pravidel není jasné, zda věž „“vidí““ i do krajiny, která je přerušena chybějící kartičkou.

  50. Matěj Baťha
    2 z 5

    :

Přidat hodnocení hry