Hrajeme.cz
Představení hryPro rodinné hraní

Paměťovky z řady Mozkovna procvičí váš mozek

Albi má velmi pěknou a pestrou řadu menších her a knih nazvanou Mozkovna. Patří do ní například úspěšný Cortex, Detektivní únikovka či různé rébusy. Jejich společným jmenovatelem je cílený trénink mozku, ať už logického myšlení, paměti, dedukce, postřeh. Většina z nich je určena pro 1 hráče, ale zpravidla si je zahrajete i ve více hráčích.

Paměťovky představují řadu samostatných her, které připravili různí tvůrci her. Zaměřují se především na procvičování pracovní paměti, na prostor, který uchovává všechny potřebné informace, a fluidní inteligenci, která je důležitá pro logické myšlení a řešení nových výzev. Karty mají příjemnou originální grafiku, takže se s nimi dobře hraje.

Podezřelá husa

– pro 1–5 hráčů od 8 let, autor: Reiner Knizia

V této paměťové hře budete hledat zločince mezi podezřelými podle několika znaků: barvy, oblečení a zvířete. Pravidla jsou jednoduchá. Pod karty s čísly 1–6 umístíte karty podezřelých a zhruba 2 minuty si je můžete prohlížet, na to je otočíte a hra může začít. Kdo je na řadě, hodí dvěma kostkami. Jeho úkolem je říci, jakou barvu/oblečení/zvíře má podezřelý pod daným číslem. Na kartu se nejprve podívá tajně. Pokud hádal správně, kartu si nechá. Na konci hry mu přinese bod. V případě, že se spletl, může hádat další hráč v pořadí. Hraje se do vybrání celého balíčku.

Hra také umožňuje různé nastavení obtížnosti. Můžete také zkusit kooperativní variantu nebo si zahrát sólovou variantu.


Fialová kostatka

– pro 1–4 hráče od 8 let, autor: Maureen Hiron

Hra obsahuje celkem 49 karet 7 různých motivů v 7 barvách. Po pečlivém zamíchání vyložíte 9 karet na stole a snažíte si zapamatovat jejich umístění. Následně všechny otočíte lícem dolů a hra může začít. Kdo je na tahu, otočí vrchní kartu z balíčku a ve vyložených kartách se snaží určit kartu stejné barvy nebo se stejným zvířetem. Pokud se mu to podaří, kartu si vezme a může hrát znovu. Končí, pokud nenašel shodnou kartu nebo po třetím za sebou jdoucím tahu. Hra končí po dobrání celého balíčku.

I v této hře si můžete nastavit obtížnost. Pro začátečníky se doporučuje použít 5 motivů v 5 barvách, pro pokročilé 6 a pro zkušené všech 7. K dispozici je také varianta s kostkou. Ta určuje, zda máte najít shodné zvíře, nebo barvu. Hra je proto o něco náročnější. Vyzkoušet můžete také variantu pro 1 hráče.


Prase v přestrojení

– pro 1–4 hráče od 8 let, autor: Dirk Baumann

V této hře je celkem 54 karet zvířat, 9 různých motivů po 6 kartách. Použijete karty podle zvolené obtížnosti, a ty pečlivě zamícháte a balíček umístěte doprostřed stolu obrázkem zvířete nahoru. Hráč na tahu si zvolí, zda si vezme kartu z balíčku, nebo zahraje kartu z ruky. Pokud si vezme kartu, zapamatuje si ji zařadí mezi své karty rubem k sobě. Druhou možností je zahrání karty z ruky tak, aby vytvořil dvojici s kartou na vrchu balíčku. Pokud se mu to podaří, získá další tah. Cílem hry je získat co nejvíce dvojic. Hra končí, když dojdou karty v balíčku a zároveň má karty v ruce již jen jeden hráč.

I v této hře o obtížnosti rozhoduje počet motivů využitých ve hře a také můžete vyzkoušet variantu pro 1 hráče.

Paměťovky jsou malé hry pro každého. Každá přichází s jinou mechanikou, jak zapojuje paměťový prvek do hry. Jsou to chytré hry, které vám pomohou procvičit mozek, a především paměť, přitom na to jdou nenásilně a zábavně.


Mohlo by vás také zajímat

Připojte svůj komentář