Ghost Stories

4.38 z 5
(Hodnocení: 8)

Pořadí v žebříčku BoardGameGeek:
225

Originální název:
Ghost Stories
Rok vydání:
2008
Počet hráčů:
1 až 4
Věk:
Hra je určena pro dospělé hráče a pro rodiny s dětmi od 12 let.
Doba hraní:
Středně dlouhá hra – asi 30 až 70 minut

Katalogové číslo: 12485. Kategorie: .

Popis hry

Kooperativní hra, ve které se hráči v roli taoistických mnichů snaží zachránit duchy sužovanou vesnici. Společnými silami čelí útokům temných sil, které se snaží vyzvednout urnu dávného vládce Wu-Fenga, Pána Devíti pekel. S jejich pomocí se totiž může reinkarnovat a ovládnout náš svět.

Další informace

Počet hráčů

1 až 4

Věk hráčů

Od 12 let

Doba hraní

Středně dlouhá hra – asi 30 až 70 minut

Počeštění

Hra není do češtiny lokalizována nebo se do ČR nedováží.

Rok vydání

2008

Míra náhody

2 – střední podíl náhody

Míra interakce

4 – vysoká míra komunikace

Míra složitosti

3 – rozvinutá

Míra humoru

2 – spíše seriózní hra s prvky humoru

Doporučení rodiny

Není známo nebo nedokážeme zařadit.

Doporučení hráče

Není známo nebo nedokážeme zařadit.

Výrobci

Asmodee, Repos Production

Hra/Rozšíření

Samostatná hra

Odkazy:

8 hodnocení k Ghost Stories

  1. cSf.Loser
    4 z 5

    :

    Jedna z nejtěžších her, které jsem hrál. Ne pravidly, ale těžké na vítězství. Stačí jedna malá chyba a jde celá vesnice i s mnichy pod drn. Někdy ani tu chybu nemusíte udělat. Graficky je hra zpracovaná perfektně. Hra působí hrozně kompaktně a někdy až klaustrofobicky, což je přidává na atmosféře. Hody kostkou přidávají na nejistotě. Každý mnich má jinou speciální schopnost a tak je výhoda hrát v plném počtu hráčů. Pokud máte rádi vyzvu, kooperaci a hru do jedné hodiny, tohle je ideální hra pro Vás.

  2. marektomas98
    5 z 5

    :

    “Ani veškerá temnota světa nedokáže uhasit světlo jedné svíčky.” Čínské přísloví.

    Noc se pomalu snesla do vesnice. Většina oken byla zabedněna a jen několik míst ve vsi zůstalo přístupných. Na náměstí stáli osamoceni čtyři taoističtí mniši. Věděli, co je čeká. Za svitu bílého měsíce, se měla vrátit jedna z inkarnací samotného Wu Fenga, pána devíti pekel. Ten ovšem nikdy nepřichází sám…
    Věděli, že to bude nejdelší noc v jejich životě a pravděpodobně i poslední. Oni a pár vesničanů, kteří jim slíbili aspoň malou pomoc, jsou poslední nadějí nejen malé vesničky, ale i celého světa. Přívaly duchů, které budou předcházet samotnému Wu Fengovi, budou samy o sobě velkým úkolem. Budou se snažit dostat do domů vesničanů, budou rušit schopnosti taoistů, sesílat kletby a vysávat jejich či. Oni jsou ty svíčky ve tmě, nesmí zhasnout!
    Poslední paprsek slunce zmizel z oblohy. Je absolutní ticho. Najednou se z domu na kraji vesnice ozve křik. Bitva začíná…

    Ghost Stories je kooperativní hra (všichni se dohromady snažíte porazit hru) pro 1-4 hráče. Autorem je Antoine Bauza, který patří k mým nejoblíbenějším autorům her, takže považujte tuto recenzi za těžce zaujatou. Ve hře se vžijete do skupinky mnichů, kteří brání vesnici proti různým duchům a jejichž hlavním úkolem je porazit jednu z inkarnací Wu-Fenga (tahle věta je pro ty, co nečtou kurzívové úvodníky). Vesnici představuje hrací deska složená náhodně z 9 dílků. Každý z nich představuje jednoho vesničana ochotného pomoci. Duchy reprezentuje balíček karet, na jehož konci, v posledních 10 kartách se skrývá obávaný Wu-Feng.

    Hráči položí své hrací desky okolo vesnice, každý na ní má vyznačenu svou speciální schopnost a tři místa pro duchy, kteří budou přicházet. V každém kole může hráč pohnout svou figurkou taoisty na sousedící pole ve vesnici, poté může využít službu vesničana nebo se pokusit bojovat s duchem, který je již vyložen, pokud je na sousedícím poli. K boji musí na kostkách hodit stejný počet barevných symbolů, které jsou na kartě ducha. Pokud se hod nepodaří, může si pomoci zaplacením žetonů zboží nakoupených ve vesnici. Po svých akcích musí přidat nového ducha z balíčku.

    Duchové mají různé schopnosti, které znepříjemňují taoistům život. Někteří se plíží do vesnice, a pokud tam dojdou, vystraší obyvatele domu, do kterého dojdou, a ten pak není možné používat. Jiní umí omezit počet kostek, zrušit speciální schopnosti taoistů nebo donutit házet kostkou prokletí, na které nečeká nic dobrého.

    GhostStories2

    Úkolem taoistů je prokousat se balíkem duchů až k Wu-Fengovi a toho zabít. Pak hru vyhrají. Prohrát mohou tak, že všichni zemřou, nebo duchové vystraší třetí dílek vesnice nebo se jim nepodaří zabít Wu-Fenga včas (než dojde zbytek karet v balíku duchů).

    Ghost Stories je hra, od které máte pocit, že dostane přes ústa i na sedinku, jen co otevřete krabici. Vyhrát ji je opravdu těžké. I na nejnižší, ze čtyř možných obtížností je hra výzvou. Zvítězit však není nemožné, potřebujete k tomu ale praxi, dobrou kooperaci mezi hráči a samozřejmě i dávku štěstí. Grafické zpracování je špičkové a velmi dobře podtrhuje už tak tíživou atmosféru hry. Figurky duchů pochodují na vesnici ze všech stran, obrázky na kartách jak vystřižené z béčkových asijských hororů jsou jen třešinkou na dortu této výborné hry. Pokud se vám podaří vyhrát (ale moc s tím nepočítejte) máte skoro euforickou radost. Hra má snad jedinou drobnou chybu a tou je, že nevyšla v češtině. Není to ovšem závažný nedostatek, karty a komponenty neobsahují text a přeložená pravidla se dají stáhnout.

    Hra určitě stojí alespoň za vyzkoušení, a pokud nepropadnete depresi po první prohrané hře, můžete v ní najít společníka na mnoho večerů.

  3. matewr
    5 z 5

    :

    Kooperativní hra, která má všechno. Napětí, atmosféru a hlavně představuje výzvu. Už samotné prostředí (typicky Bauzovské :-D) ve vás probudí touhu po dobrodružství. Ghost stories se sice tváří jako jednoduchá hra s ne moc zajímavými mechanismy, ale když se do ní ponoříte, zjistíte, že je vysoce sofistikovaná a že každý váš pohyb musí být naplánován několik tahů dopředu. Každý dílčí mechanismus do sebe brilantně zapadá a tvoří jeden úžasný a propracovaný kousek. A co je na tom nejlepší, hra i přes propracovanost mechansimů a nutnost strategizování, stále obsahuje notnou část náhody, což zaručuje napětí a nepředvídatelnost. Jako správná kooperativní hra, je závislá hlavně na vašich schopnostech, postupně graduje a je šíleně těžká na zdolání. Není lepší výzvy. Jedinou výtkou je trochu horší hratelnost ve dvou, ale i tak se dá zvládnout.

  4. Kentril
    2 z 5

    :

    Tuto hru jsme meli moznost si zahrat v Essenu pred par lety. Hra je z prostredi samuraju a mocnych duchu, proti kterym bojujete. Je to kooperativni hra pro 4 hrace – samuraje. Cili vsichni 4 samurajove hraji spolu proti systemu hry. Hra ma pomerne jednoducha pravidla, nicmene mi pripadlo, ze ji ridi jeden hrac – vetsinou ten zkuseny. Cili pro neustale nove a nezkusene hrace tato hra neni. Hru zcela neodsuzuji, ma dobry napad. Paradni tematiku a hezke graficke provedeni. Treba si ji jeste nekdy v klubu zahraju se zkusenymi hraci.

  5. Gabebara
    4 z 5

    :

  6. číňan
    5 z 5

    :

  7. Davides9
    5 z 5

    :


    Na začiatku sa rozloží variabilný plán zložený z 9 dielov dediny. Každý hráč si dá doprostred svojho mnícha a vezme si dosku svojej farby a priloží ju k dedinke.
    Na začiatku každého kola sa vytiahne jedna karta ducha a podľa jeho farby sa položí na hraciu dosku niektorého z hráčov. Ak má hráč dosku plnú, na začiatku ďalšieho kola stratí jeden život. Proti duchom sa však dá bojovať – buď kockami alebo žetónmi. Hra sa končí vtedy, keď sa minú všetky karty duchov. Avšak skončiť sa hra môže aj skôr :), ak vám duchovia začarujú aspoň 4 diely dediny, ak sa nebude mať kam položiť karta ducha, ak sa všetkým hráčom minú životy alebo nestihnete zabiť Wu-fenga – najsilnejší duch, primiešava sa do balíčku na 10 miesto od spodu.
    Každý diel dedinky má iný význam, ako napríklad čajovňa, kláštor, cintorín…
    Parádne vypracovaná hra, napínavá do konca, stresujúca od začiatku! Kto má také hry rád, jasná voľba pre neho!

  8. rix
    5 z 5

    :

Přidat hodnocení hry