Říše Snů

2.83 z 5
(Hodnocení: 30)

Pořadí v žebříčku BoardGameGeek:
Neznámý

Originální název:
Říše Snů
Rok vydání:
2003
Počet hráčů:
2 až 5
Věk:
Hra je určena pro dospělé hráče a pro rodiny s dětmi od 10 let.
Doba hraní:
Dlouhotrvající hra – 60 až 120 minut
Doporučení rodiny:
Není známo nebo nedokážeme zařadit.
Doporučení hráče:
Není známo nebo nedokážeme zařadit.

Popis hry

Říše Snů je desková hra pro ty, kdo chtějí prožít neopakovatelná dobrodružství. Každý hráč hraje za jednu fantastickou postavu. Ať již zvolí mocného draka, zkušeného cestovatele, zrádný stín či jinou postavu, nebude to mít lehké. Postavy cestují po rozličných světech, zažívají mnohá dobrodružství, potkávají tvory, jež nikdo ještě nespatřil. Cílem každého hráče je navštívit neutrální světy a splnit pro ně zadané úkoly a tím je přesvědčit, aby se staly spojenci. Každá strana pomocí svých karet (snů či hrůz) mění herní plán, čímž pomáhá svým postavám a brání postupu protivníka. Říši Snů je možné hrát týmově nebo každý sám za sebe. K dispozici je navíc řada nepovinných pravidel, které hru činí ještě zábavnější.

Další informace

Míra náhody

2 – střední podíl náhody

Počet hráčů

2 až 5

Věk hráčů

Od 10 let

Doba hraní

Delší hra – 60 až 120 minut

Počeštění

Kompletně česká hra dostupná v ČR

Rok vydání

2003

Míra interakce

3 – ustálená komunikace

Míra složitosti

3 – rozvinutá

Míra humoru

3 – hra má k humoru blízko

Doporučení rodiny

Není známo nebo nedokážeme zařadit.

Doporučení hráče

Není známo nebo nedokážeme zařadit.

Výrobci

ALTAR

Autoři

Tomáš Maršálek

30 hodnocení k Říše Snů

  1. Morta
    2 z 5

    :

  2. Nawist
    1 z 5

    :

  3. spokosin
    4 z 5

    :

  4. Pete
    3 z 5

    :

  5. Tristaver
    3 z 5

    :

  6. Dušan Takáč
    3 z 5

    :

  7. Kadaver
    2 z 5

    :

  8. aneken
    1 z 5

    :

  9. tomas.volny
    4 z 5

    :

  10. fojtik
    1 z 5

    :

  11. Fíťa
    3 z 5

    :

  12. upiratko
    4 z 5

    :


    Hra pripomina starsi Talizman, ale myslim, ze pravidla su tu lepsie premyslene. O zabavu je urcite postarane, ak ste si prisli na svoje uz v spominanom Talizmane ci Proroctvi. Hra je podla mna dost predrazena, na to, co v krabici najdete a aj samotna krabica mohla byt o nieco mensia. Hratelnost je vsak velmi dobra a po dvoch hrach su pravidla jasne kazdemu :). Nahoda je tu vsak rozhodujucim pvkom, co na zabave neuberie ale naopak :).
    Ked mate radi fantasy a taktiez zabavu, tak vas kupa tejto hry urcite nesklame :). Odporucujem ju pre nenarocnych hracov, ktori nemaju chut stale len taktizovat a hlboko premyslat :).

  13. tadu
    1 z 5

    :


    Po dlouhém rozhodování podpořena některými hlasy jsem tuto hru zakoupila a musím říci, že mě zklamala.
    Zkoušeli jsme jí hrát několikrát, abychom zjistili zda není problém v nás, ale asi není.
    Nápad hry je celkem neotřelý, byl zde již vyřčen tak jen stručně – jde o pohyb po plánu do síní světů, kde je zadán úkol, jenž musíte splnit a tím si získat celý svět (jsou 4 světy). Pohyb protihráčů můžete znesnadňovat kartami vykládanými na plán, které sesíláte jako sny či hrůzy (podle toho zda hrajete za „“dobro““ či „“zlo““). Kdo získá nejvíc světů, vítězí (existují i různé varianty této hlavní myšlenky).
    Co hře velmi ubírá, jsou často nejednoznačné formulace v pravidlech i na kartičkách, které se dají vykládat různě a mnohým berou chuť do hry, když se musí dohadovat a domýšlet si. I přes rady a vysvětlování chyb na domovských stránkách výrobce je ve hře spousta „“bílých míst““.
    Zadávané úkoly se od sebe mírou obtížnosti provedení velmi liší i v rámci jedné kategorie (lehčí-těžší úkoly) a k výhře tak velmi příspívá náhoda (máte zabít určitou bytost, ale to, kdy si ji vytáhnete z balíčku (jestli vůbec), dává výhodu soupeři, kterému např. stačí navštívít určitá pole na plánu)
    Nevyvážená se mi zdá i ve vlastostech některých postav. Po pár hrách si člověk rychle zažije, jak nejrychleji postupovat k cíli, což vlastnosti některých postaviček velice usnadňují a ostatní by si bral jen sebevrah.
    Designově je hra celkem příjemná, chytré je využití skleněných žetonů, v čemž ale tato hra není první.
    Závěrem: Popravdě velice zajímavou ideu poněkud zastiňuje mnoho detailů, které dělají hru mírně chaotickou a nevyzrálou. Tak nám leží na skříni a k naší lítosti už vůbec nemáme chuť ji hrát.

  14. Martin
    3 z 5

    :

  15. oplprokop
    3 z 5

    :

  16. manloth
    4 z 5

    :

  17. Malicka
    3 z 5

    :

  18. Pecky
    5 z 5

    :

  19. Petr Holub
    1 z 5

    :

  20. Shako
    2 z 5

    :

  21. Macho
    3 z 5

    :

  22. XioN
    4 z 5

    :

  23. Lucinka21CL
    3 z 5

    :

  24. murphy
    2 z 5

    :

  25. Tucan
    4 z 5

    :


    Myslím že poslední deskový počin od Altaru hodně překvapil – jak originalitou, tak i zábavností a hratelností. Zdá se, že i českým tvůrcům konečně došlo, že už nestačí pouze donekonečna kopírovat Talisman, ale přijít s něčím vlastním, novým.
    Říše snů je založená na plnění úkolů pro různé světy na herním plánu, po kterém se nepohybujete jen doprava/doleva, ale ve všech směrech, což už samotné dává mnohem víc herních možností, než klasické „“talismanovky““. Dalším velice originálním prvkem je, že hráči sami ovlivňují herní plochu – na počátku se pohybují pouze v Nicotě, kterou postupně formují pomocí Snů a Hrůz, čímž usnadňují život sobě a dělají problémy protivníkům.
    Při rozhodování za koho hrát si můžete vybrat z cca 10 postav, které se od sebe velmi liší jak základními atributy, tak zvláštními schopnostmi, a proto jsou velmi rozdílné i herní strategie pro jednotlivé postavy. Většina hráčů poprvé při výběru postavy sáhne po „“bitevních pevnostech““ typu Saň, které se na první pohled mohou zdát neporazitelné, a pak se nestačí divit, když jim třeba takový Cestovatel hbitě proklouzne pod nohama, doběhne do Síně světa, splní zadaný úkol a než si Saň uvědomí, co se stalo, Cestovatel už mizí portálem do jiné dimenze. Pokud se však Saň vzpamatuje dostatečně rychle, může na Cestovatele čekat nejedna nepříjemná chvilka…
    Další důležitou inovací (alespoň na české poměry) je možnost hrát více herních variant – základem je týmová hra, kde je hlavním cílem získávat Světlo, které nakonec použijete k probuzení oponentů, čímž je vypudíte z Říše snů. Poněkud dynamičtější variantou je „“deathmatch““, kdy hrají všichni proti všem a vyhrává postava, která získá nejvíc slávy. Další úpravy, speciální pravidla a herní varianty (například „“Souboj s časem““) se objevují na internetových stránkách tvůrců, což je každopádně velmi chvályhodné – málokterá desková hra má hodnotné aktualizace zdarma.
    Co se týče zpracování hry – kartičky a žetony jsou vytvořeny tak, aby hru maximálně usnadnily, ručně vytvořená grafika působí velmi příjemně a popisky mnoha událostí nepostrádají značnou dávku humoru (ani se není čemu divit – integrace tradičních pohádkových postav jako Baba Jaga, nebo Šípková Růženka do fantasy prostředí přímo vyzývá k nějakému vtípku).
    Závěrem mohu napsat jen to, co na začátku – Říše snů je hra, která v mnoha ohledech velmi příjemně překvapí a jsem rád, že i v Česku vznikají neotřelé věci, které se zmohou na víc, než kopírování úspěšných zahraničních titulů. Velkým kladem je internetová podpora a také fakt, že pokud hra bude úspěšná, můžeme se podle slov
    autorů těšit na „“datadisk““. Smělé vykročení do Říše snů mohu jen doporučit.

  26. leia
    5 z 5

    :


    Skvělá, vysoce variabilní a přesto nepřekombinovaná, ale především velice zábavná hra, která dává za pravdu svému titulu, protože vaše představivost se během ní ani na vteřinu nezastaví.
    Velice potěší spousta „“modů““ a rozšiřujících pravidel, se kterými je možno si hru zahrát a tak ani po spoustě zapasů zástupců Snů a Tmy hra neztrácí šťávu a nestává se monotónní.
    Co na této hře však oceňuji asi nejvíce je její napínavost, protože opravdu do posledni chvíle není jasné kdo vyhraje, spíše naopak. Čím pozdější fáze hry, tím nejasnější a méně jisté je vítězství do té chvíle vedoucí magické postavy. Člověk si zkrátka a dobře nemůže dovolit „“jen tak““ propadat beznaději nebo naopak předčasnému pocitu vítězství a do nejzažší chvíle se musí pořádně otáčet, aby mu dobývání světů dopadlo takříkajíc po chuti :-).
    Takže jestli máte rádi ten pocit, kdy vyfouknete vítězství protivníkovi přímo před nosem, tak jděte do toho, no a doufejte, že to neudělá on vám :-).

  27. Droll
    3 z 5

    :

  28. Prófa
    3 z 5

    :

  29. WillBlack
    3 z 5

    :

  30. Matěj Baťha
    2 z 5

    :

Přidat hodnocení hry