Proroctví

Pořadí v žebříčku BoardGameGeek:
Neznámý

Originální název:
Proroctví
Rok vydání:
2002
Počet hráčů:
2 až 5
Věk:
Hra je určena pro dospělé hráče a pro rodiny s dětmi od 12 let.
Doba hraní:
Velmi dlouhá hra – trvá většinou více než 2 hodiny
Doporučení rodiny:
Není známo nebo nedokážeme zařadit.
Doporučení hráče:
Není známo nebo nedokážeme zařadit.

Popis hry

Proroctví je hra pro všechny, kteří se chtějí alespoň na okamžik stát hrdiny dávných časů. Každý si vybere jednu z postav a vydá se s ní do světa plného oblud, loupežníků, démonů a nemrtvých, ale i tvorů ochotných pomoci a podělit se o své znalosti. Jak hráč prochází krajinou, získává zkušenosti, za které se v pěti různých školách může naučit některé z mnoha desítek dovedností a kouzel. Vyhledává přitom příležitosti k tomu, aby posílil své tělo i mysl, kupuje si zbraně i vzácné předměty, a až se cítí dost silný, zaútočí přímo na démony střežící dávné artefakty, nejmocnější předměty ve hře. Jsou-li všechny artefakty vyrvány démonům ze spárů, nastává poslední část hry – hráči bojují o artefakty mezi sebou a vzájemně se o ně připravují, až se někomu podaří shromáždit kompletní sadu a naplnit tak proroctví.

Další informace

Míra náhody

Není známo

Počet hráčů

2 až 5

Věk hráčů

Od 12 let

Doba hraní

Velmi dlouhá hra – trvá většinou více než 2 hodiny

Počeštění

Kompletně česká hra dostupná v ČR

Rok vydání

2002

Míra interakce

Není známo

Míra složitosti

3 – rozvinutá

Míra humoru

Není známo.

Doporučení rodiny

Není známo nebo nedokážeme zařadit.

Doporučení hráče

Není známo nebo nedokážeme zařadit.

Výrobci

ALTAR

Autoři

Vladimír Chvátil

– Oficiální stránky Proroctví
– Oficiální stránky výrobce
– Svět deskových her
– Možnost nákupu na Slovensku.

202 hodnocení k Proroctví

  1. chajim
    5 z 5

    :

  2. Koki
    5 z 5

    :

  3. Jouda
    3 z 5

    :

  4. Kubajs
    5 z 5

    :

  5. Skot
    5 z 5

    :

  6. Jarwis
    5 z 5

    :

  7. Manas
    3 z 5

    :

  8. Kabalenka
    4 z 5

    :

  9. Konger 2
    5 z 5

    :


    PROROCTVÍ VS. TALISMAN II (pokračování)

    …herní čas.
    Více druhů karet v Proroctví přináší větší různorodost hry i větší námahu a adminsitraci. Je to plus i mínus, pro každého individuálně.

    KARTY – POČET: Proroctví obsahuje víc karet než Talisman, každá je unikátní, to by bylo plus. Nicméně velké procento karet tvoří předměty + výcvik. Takže porovnány samotné karty dobrodružství a událostí (Proroctví) a karet setkání (Talisman), vyhrává na počet dobrodružství Talisman. jinými slovy – přestože Proroctví obsahuje více karet, v Talismanu se toho děje příběhově víc. Proroctví je více zaměřeno na rozvoj postavy.

    KARTY – KVALITA: Proroctví oproti Talismanu zavádí několik inovací. karty dobrodružství jsou obsahově barvitější a nápaditější, občas řekněme i legrační. nepřátelé jsou rozděleni do několika kategorií , taktéž předměty (zbraně) do několika tříd (sečné, pádné, dlouhé…) Rozhodně moderní oživění proti Talismanu.
    Velkým rozdílem je, že v Proroctví je mnohem vyšší podíl nepřátel (bojových setkání) (2/3) než v Talimanu (1/6). Charakter hry je tak poněkud jiný a podle mě má zde navrch Talisman, jehož hra je opět svým způsobem různorodější. v Proroctví se téměř neustále jen bojuje.
    Samotní nepřátelé jsou opět v Proroctví velmi různorodí, mnohdy velmi originální, za což autora chválím (Plus), nicméně i to zde má pár vad na kráse. Na to, že se jedná o fantasy hru, je zde ve své variabilitě jen poměrně malá druhová různorodost – nalezneme zde sady krys, upírů, duchů, mnoho přerostlých zvířat, nemrtvých a poměrně dost démonů, nicméně na druhou stranu je tu mnoho setkání absolutně obyčejných – šermířka, rváč, nájezdníci, parta zbojníků, uprchlý vrah…které ani zdaleka nevokují to, že jsme ve fantasy světě a fakt, že v celé základní hře nenatrefím na žádného goblina, skřeta, orka, trolla ani elfa , považuji to z tohoto pohledu za velký kiks a absolutní nevyužití jinak obrovského potenciálu. (Neříkejte mi nic o potenciálech rozšíření hry, Talisman je sám o sobě ucelená hra, která samozřejmě takovéto základní fantasy postavy či nepřátele má). Nechci nikomu diktovat, které příšery má a které nemá mít ve své fantasy, ale jednoduše v tomto u mě naprosto jistě vítězí Talisman, kde se jako ve fantasy světě cítíte na každém kroku, což se o Proroctví vždy říci nedá.

    HERNÍ SYSTÉM – V obou hrách se hraje na sílu a vůli, žádná střelba není zahrnuta, systémy jsou téměř identické. Proroctví přineslo inovaci v podobě pravidla aktuální síla =aktuální počet životů, aktuální vůle = aktuální magenergie (v Talismanu byl počet životů nezávislý na síle).
    novinkou určitě skvělou je zisk zkušenosti za vyhraný souboj, = ocenění za úspěch a zároveň možnost se za zkušenost učit nové schopnosti. (Proroctví boduje – v Talismanu nic takového nebylo, tam byly souboje jen bojem o holý život, žádná odměna vás za to nečekala.)
    U nového systému jde především o vkus každého hráče, co mu vyhovuje víc. Vláďa Chvátil ve svém Proroctví často tíhne v realismu (když je postava zraněna, klesá logicky i její síla), avšak z herního hlediska absolutní realismus není vždy trefa do černého. V Proroctví tak nezřídka kdy dochází k tomu, že hra je od začátku ovlivněna prvním úspěchem či neúspěchem v boji – jsem -li zraněn, musím se jít nejdříve vyléčit a dřív nemůžu vystrčit ani nos, protože na nestvůry v této chvíli prostě nemám, zatímco kolega, kterému padly kostky dobře už získal zkušenosti či odměnu, za kterou se již posílil, vesele si skilluje postavu dál a dál, a já se jen snažím co nejrychleji a nejzoufaleji dostat k doktorovi. Proto do hry musel být aplikován „sociální systém“, jak tento jev nazývám já (o něm později).
    Další změnou proti Proroctví je systém odhalování dobrodružství. V Talismanu si dobrodružství táhnete až po vstupu na políčko, vždy je pro vás tedy překvapením (pokud už zde něco neleží (místo/nepřítel, který dosud nebyl zabit atd.). Proroctví zavádí systém „svět si žije sám svým životem“ a podle toho se téměř každé vykládají nové a nové karty na pole pláně, lesy, hory. Víte tedy dopředu, co vás kde čeká (kromě neodkrytých druhých karet, ale na 66% to bude další nepřítel, tedy boj)a jelikož svůj pohyb naprosto ovládáte a určujete, kam půjdete, je toto naprostá nezbytnost, jinak byste totiž něvěděli kam jít, bylo by to totiž úplně jedno.
    Skvělé jsou barevné kamínky síly, vůle atd. proti mikrožetonkům Talismanu je to velké PLUS, hodně mi šetří nervy).

    NÁHODA VE HŘE. zazněly tu názory, že ta či ona hra je náhodou ovlivňována více či méně než ta druhá.
    Je to jedoduché – každá jinak. Předně – takovýto druh her prostě vždy prvek náhody obsahovat musí, jinak by nebylo dobrodružství, napětí a je tedy v pořádku, že náhodu obsahují. Talisman – kostka ovlivňuje pohyb (pokud implementujete můj návod na zrychlení hry v první části, uvidíte, že nad pohybem získáte mnohem lepší kontrolu a náhody značně ubyde) + každá nová karta dobrodružství je náhodná. Proroctví – náhoda je, na kterém poli se objeví které karty, který výcvik a předmět je k mání… a mnohem větší vliv hraje kostka v prvních soubojích (ztrácíte kromě života i sílu). Z hlediska náhody jsou na tom obě hry podobně, i když každá jinak.

    VYVÁŽENOST HRY. Též zde zaznívaly názory napadající vyváženost hry jedné či druhé. To by byla diskuze na dlouhou dobu. U Talismanu jde především o vyváženost postav, protože ve hře neexistuje žádná karta, která by mohla sama o sobě naprosto nezvratně zajistit majiteli vítězství či prohru. Postavy zde mají každá jiné, unikátní vlastnosti a také jiné kombinace síly a vůle. Je samozřejmě těžké mezi nimi najít rovnováhu, nicméně můj názor je, že se to ve většině případů podařilo a téměř všechny postavy mají stejnou šanci na úspěch. Konkrétně k případu porovnávání vlastností Vědmy a Trpaslíka: Vědma je sice silná postava, nicméně autora prohlášení, že trpaslík proti vědmě nemá šanci, nechápu a doporučuji mu, ať si jeho vlastnosti ještě jednou prostuduje, neboť trpaslík konkrétně otevírá Bránu osudu a prochází Doly mnohem pohodlněji než kterákoli jiná postava, může se tedy do středu hry vypravit mnohem dříve a mnohem slabší. Čili naopak, zrovna trpaslík by mohl být onou nejsilnější postavou ve hře. A zrovna tak jsou na tom i ostatní postavy – mnich, bard, válečník, troll, ghúl…v Talismanu je to o umění využít nejlépe vlastností své postavy. Hrál jsem Talisman mnohokrát a podařilo se mi vyhrát se všemi postavami, a ano, i proti vědmě:o)))
    Proroctví: jeho vyváženost je otazníkem.
    Občas mi zůstává rozum stát, jak se vyvažovalo ocenění za zabití nestvůr a ceny předmětů. Někdy si říkám, že to dělal někdo, kdo nebyl ve střízlivém stavu, někdy zase, že podle toho, jak padala kostka. Za slabou nestvůru získám víc zkušeností než za silnou atd…neuvěřitelné, neuvěřitelné, Ceny předmětů a schopností…bez komentáře:o)))
    Všechny schopnosti samy o sobě jsou vyváženy výborně, nicméně horší je to při jejich kombinování. Dochází často k velkým disprororcím a nevyváženosti – např. efektivní kouzlení (kouzlení o 1 levnější) a kouzlo léčení (seslání stojí 1), dává téměř nesmrtelnou postavu. Taktéž většina předmětů (ne jejich cena)je vyvážená na jedničku, ačkoliv tady se mi občas ztrácí rozdíl mezi běžným a vzácným předmětem (kvalitativně, ale též tím, že alespoň běžné předměty by mohly být zastoupeny ve více exemplářích, jinak jsou stejně vzácné jako ty vzácné.), podobně se ztrácel rozdíl mezi vzácnými předměty a artefakty (kvalita). Stále však funkčně vyvážené výborně, až na jeden případ – Praporec zkázy. Jakmile jej někdo vlastní, s ostatními postavami je ámen a jedinou jejich šancí je vrhnout se okamžitě na jejího majitele a od té chvíle se

  10. Konger
    3 z 5

    :


    PROROCTVÍ VS. TALISMAN (tato recenze srovnává pouze základní verzi Talismanu a základní verzi Proroctví)

    Jelikož mám tu čest hrát legendární Talisman, jinak se ani recenze Proroctví, hry, která vychází z legendárního Talismanu, pojmout nedá, než srovnáním obou her. Obě hry mám doma, obě hry jsem hrál mnohokrát a mohu proto poměrně objektivně posoudit, jak se věci mají. Četl jsem recenze Arbitera a Sharka a nedá mi jinak, než abych některé věci uvedl na pravou míru nebo alespoň přidal další názor.

    Pro ty z vás, kdo neměli možnost Talisman hrát, protože se již dlouhou dobu nevydává, bude tato recenze těžší a hodnocení zkreslené, neboť hodnotím Proroctví v porovnání s Talismanem, nikoli Proroctví samo o sobě.

    PRVNÍ DOJMY. Proroctví jsme poprvé hráli ve dvou s mou přítelkyní, která též velmi ráda hraje společenské hry. Po rozbalení krabice a prvním zběžném prostudování hry mě překvapil obrovský barevný plan, zvláštně vyvedený, který však obsahuje mnoho herně nevyužitých prostorů a neubránil jsem se okamžité asociaci s Talismanem – prstencový system polí herního světa. Potěšení způsobily barevné kamínky jako ukazatele síly, vůle atd. a velké množství různorodých kartiček. Ještě před první hrou však přišla první těžká rána v podobě výběru postavy. Postavy namísto jakýchkoli jedinečných vlastností a různých kombinací síly a vůle obsahovaly pouze funkčně naprosto bezvýznamné a občas i trapné hlášky a pouhé 3 různé kombinace síly a vůle -5/2, 4/4 a 3/6. největší význam v rozlišení postav je v jejich různých kombinacích příslušností k 2 z 5 cechů, které ve hře jsou – pevnost, gilda, lesní tabor, klášter a magická věž. Vtip spočívá v tom, že ve 2 “domovských” destinacích mají výcvik levnější. Takovýto systém profilace herních postav však nijak nezakryl mé zklamání z toho, že postavy na začátku nemají vlastnosti a schopnosti žádné, natož aby se od sebe výrazně odlišovaly a jednotlivé postavy -paladin nebo zaklínačka se zrovna tak mohli jmenovat třeba Jeníček a Mařenka. Pohled na tlusté hromádky karet dobrodružství a předmětů, v kterých každá karta je jiná, mi však zvedl náladu a pustili jsme se do hry. Pravidla jsou neskutečně dlouhá a první hru jsme proto jeli za běhu spolu s čtením pravidel. Hra byla zajímavá a mé srdce zaplesalo, když jsme poprvé objevovali nové a nové karty dobrodružství, které byly oproti Talismanu mnohem nápaditější a různorodější. Rozjezd byl těžký, ale protože jsme byli zvyklí z Talismanu, dlouhou herní dobu jsme očekávali. Avšak po 3 hodinách hraní, kdy jsme ještě nedobyli ani jednu sféru přirozeně začalo opadávat první nadšení a začali jsme se zabývat řešením, jak hru co nejrychleji dohrát. Dohráli jsme ji nakonec asi po 6 hodinách, unavení a šťastní, že už je konec, ovšem stale s pocity, že jsme prožili velmi zajímavé a originální dobrodružství.
    Už od toho okamžiku jsem se nemohl ubránit porovnávání obou her starého Talismanu a nového Proroctví.

    Od té doby hrajeme pravidelně Talisman i Proroctví velmi často a střídáme je velmi pravidelně, neboť každá z her má svá plus oproti druhé. Tak jeo rozeberme jedno po druhém:

    HERNÍ DOBA – velmi často zmiňovaná a nejčastěji kritizovaná je u obou her přibližně stejně dlouhá- několik hodin (ve dvou se hrají nejčastěji 4-5 hodin, nekdy I vice hodin) (začátečníci obvykle hrají delší čas protože neznají z hlavy pravidla ani žádné z kartiček). Pro obě hry platí, že začínají být nudné a vyčerpávající po vice než 3, 3a půl hodinách. Konkrétně v Proroctví zabírá neskutečné množství času (a to je pro Proroctví velká škoda) neskutečná administrativa spojená s neustálým “kartičkováním” – otáčením, přesouváním a rozdělováním, a odklízením starých karet.
    Aby nás hry dodnes nepřestaly bavit, museli jsme herní dobu zkrátit. Tady je několik tipů na Proroctví – 1)opakovaným hraním si zažijete kartičky a víte co můžet očekávat ve sférách, které karty jsou boostovací (zvýší vám sílu a vůli), které schopnosti dělají co a kde se je učit, kolik je polí lesů, hor a plání a kde leží, takže herní plan doplňujete rychleji. 2) vždy začínáme se silou a vůlí zvýšenými o 1 (minimálně) 3)ignorujeme kartu Krize 4) pokud jsou pole plná, nedoplňujeme lesy/hory/pláně. Dnes se nám daří dohrát hru ve 2 i pod 2 hodiny.
    V Talismanu pohyb postavy určovala náhoda (kostka), o kolik polí se postava pohnula, navíc vždy pouze v jednom směru. To je jediný důvod, proč hra Talisman trvala též přibližně kolem 5 nebo 6 hodin. Proto prohlášení, že Talisman trval o mnoho déle než Proroctví považuii za nepravdivé. Pro zrychlení hry stačí jednoduchá změna – pohyb může určovat kostka, ovšem vy jako postava si určíte každé kolo směr, ketrým o daný počet políček půjdete. Tím zkrátíte dobu hry na třetinu a problém vyřešen.
    První srovnání dlouhou herní dobu způsobuje– Talisman: špatná možnost ovlivnění pohybu, Proroctví:těžký rozjezd postavy (slabé vůči nestvůrám) a čas veležeroucí administrace karet.

    HERNÍ PLÁN: Hodnocení grafiky je vždy subjektivní záležitost, nicméně herní plan Talismanu považuji dodnes za malé umělecké dílo mezi stolními hrami. Velice rád se dívám na kresby na něm, mému oku jen lahodí. Velikost je normální a každé pole má velikost odpovídající velikosti kartičky, která se na to pokládá.
    Proroctví se mi graficky jeví ve srovnání s ním jako levná náhrada a nešťastné provedení. Lesní tabor a gilda připomínají skautský tábor a osadu dřevorubců, údajná voda má žlutou barvu, herní plan je misty až velmi nezdařilý a téměř vůbec nepůsobí jako fantasy, spíše jako Výlet kolem českých luhů a hájů. Výjimkou je pole Magická pustina, kteréhož provedení kvituji, takto má vypadat fantasy. Z funkčního hlediska je herní plán Proroctví obrovský a naprosto nevyužitý. Je velmi nepříjemné se nahýbat přes půl metro pro karty na druhé straně. Také počtem polí a informací na herním plánu Proroctví silně prohrává. Oproti dvojnásobné ploše vůči Talismanu přibližně poloviční počet polí není zrovna efektivní využití herní plochy. V porovnání herních plánu u mě naprosto jistě vítězí Talisman. Vypadá lépe (nádherně), je úsporný a nemusím hledat v manuálu, co mám na kterém poli dělat.

    KARTY – DRUHY-v Talismanu velmi jednoduchý a efektivní system, karty Setkání, Nákup, Kouzla, Talismany a pár pomocných kartiček bez kategorie. V Proroctví množství druhů karet –předměty – běžné, vzácné, artefakty, událost a dobrodružství (dohromady odpovídající kartám Setkání v Talismanu), 5 druhý výcviku podle cechů. Strážci sfér. Postavy.
    Velké množství druhů karet v Proroctví má své plus i mínus. Rozlišení výcviků podle cechů určitě je plus, přispívá to k dobré kultuře RPG, kdy je vývoj postavy různorodý a volný, Schopnosti které se postava může učit jsou velmi dobře propracované, I když o jejich vyváženosti se zmíním později, jsou však jistě inovací a oživením oproti Talismanu, který má již postavy s předdefinovanými postavami.
    Karty předmětů – velké množství, každý předmět jiný-skvělá různorodost, na druhou stranu škoda, že si nemůžu koupit mě sympatickou šavli, má li ji již jiná postava. Originalita jde zde až za hranice přirozenosti. Talisman měl jistě mnohem chudší výběr předmětů, nicméně aspoň jsem mohl mít meč stejně jako můj soupeř, zkrátka sortiment jednoho zboží je jednou koupí nevyčerpal, jak se tomu děje v Proroctví.
    Karty událostí a dobrodružství – tady Proroctví zakulhalo. V Talismanu karty náhody neboli Setkání obsahovaly jak události, tak nepřátele, tak předměty k nalezení atd. V systému Proroctví, kdy si svět žije sám svým životem (krásná myšlenka, leč na úkor hratelnosti) a postava se pohybuje zcela svobodně, toto není dost dobře možné a je to škoda (zbytečná větší administrace karet, delší

  11. Ja_Claudius
    4 z 5

    :

  12. Peregrinator
    4 z 5

    :

  13. Tharr
    4 z 5

    :

  14. krysa.57
    3 z 5

    :

  15. stega
    5 z 5

    :

  16. Viky a Šárka
    5 z 5

    :


    Hrajeme Proroctví s přáteli i sami, a je to naprostá bomba. Když na hru máte celý den, můžete si zahrát o všechny artefakty i si projit rozšířeními, která jsme postupně koupili obě. Pokud máte na hru hodinku, jsou i pravidla na krátkou hru. Lidé, kteří tady píší, že je hra zdlouhavá, by měli lépe prostudovat pravidla, než budou kritizovat. My Proroctví jednoznačně doporučujeme zvláště herním znalcům.

  17. dajo
    4 z 5

    :

  18. tomas.volny
    4 z 5

    :

  19. Marek
    4 z 5

    :


    Pred necelym mesiacom som sa dostal k hre Draci hrad.Zahrali sme to s kolegami v praci no a tyzden na to sme uz bezali kupovat nieco premakanejsie(a to o riadny kus)-spravne, bolo to Proroctvi!!!Prvy krat sme sa k nej dostali tento vikend presne pred vcerom.Dali sme si session v pätici a zabili tym celu sobotu.No stalo to fakt za to.Vsetci sme boli ocareni.Az na moju netrpezlivu holku, tej sa viac pozdaval Draci hrad, hlavne kvoli hraciemu casu – hrali sme to celych 6 hodin(na rozdiel od hodinoveho „“DH““)! Podstatne ale je, ze sme to dohrali na 1.krat!!!!!!
    Nase dalsie hranie isto urychli znalost navodu vsetkych zucastnenych a mozno si pomozeme aj zjednodusenou verziou.
    Vsetkym novym gamerom PROROCTVI chceme odkazat nech sa nevzdavaju hned na zaciatku, po nejakej hodinke-dvoch to cloveka fakt chyti.
    Tesime sa na dalsie „“PROROCTVI session““. Davame hre 4 body(to aby sme mali nejaku rezervu ak si do firmy kupime dalsiu hru):)

  20. SSZGSA
    5 z 5

    :

  21. Ota
    4 z 5

    :

  22. MartinJa
    4 z 5

    :


    Hra se nám jeví jako velmi pěkná, souhlasím s předchozími pochvalnými recenzemi. Nejvíc jsme jí zatím hráli ve dvou, ve víc lidech je přece jen dost dlouhá, hlavně pro děti. Určitě lepší a vyváženější než Talisman.

  23. Michael
    5 z 5

    :

  24. HomeBoy
    5 z 5

    :

  25. voda
    4 z 5

    :

  26. Mirek H
    5 z 5

    :

  27. Tallis
    4 z 5

    :

  28. Doli
    4 z 5

    :


    Myslím, že stačí říct „“velice pěkná hra““. Ze začátku se hra sice může protáhnout na celé odpoledne či den, ale později kdy už budete znát kartičky kouzel, předmětů a osvojíte si hrací systém se hra dá odehrát za 3 hodinky. Největší úskalí je nalézt pár lidiček, které to bude bavit a zahrají si s Vámi. Pokud ale takové lidi najdete tak je to jedna z těch lepších her a rozhodně její koupě není chyba. Jako každá hra má pár mušek, ale nic zásadního ani co by hru poškozovalo.

  29. roneth
    3 z 5

    :

  30. Hapina
    3 z 5

    :

  31. Aldomoro
    3 z 5

    :

  32. sweettom
    4 z 5

    :

  33. Joachim
    4 z 5

    :

  34. nightfall
    2 z 5

    :

  35. jimmy.cross
    1 z 5

    :


    Na této hre se mi líbí jediná věc a sice ta, že jsem si ji za své peníze nekoupil já, ale můj bratr… Hráli jsme ji mockrát, protože jsme se snažili přijít na kloub, co se všem těm lidem na tom líbí. Bohužel zábavnost jsem v ní neobjevil. A ne snad proto, že by hra byla příliš dlouhá.. Na hře je ze všeho nejhorší naprosto nechutná a nepřehledná grafika herního plánu. Neubráním se srovnání se hrou Talisman, která je Králem mezi deskovými hrami. Vadí mi, že na herním plánu nenaleznete ani jedno psané slovo, čili slouží jen k rozestavení kartiček (pominu-li názvy cechů). Nechápu, jak může někdo, kdo kdy v životě hrál hru Talisman, prohlásit, že Proroctví je lepší. Co se týče vyváženosti hry, což je v RPG deskových hrách tohoto typu naprostým základem všeho, je Proroctví chudým příbuzným a ubohým amatérem ve srovnání s Talismanem. Proroctví je silně nevyvážené i přes opravy v dalších rozšířeních, které jsme si v marném očekávání, že se hra zlepší, bohužel zakoupili. Dále hlavním nedostatkem Proroctvi je, že se brzy ohraje a pak nudí, ne-li prudí, protože postavy nemají žádné zvláštní specifické vlastnosti, či schopnosti a mohou všechny získávat stejné schopnosti. Nejpodstatnějším rozdílem mezi postavami se mi jeví obrázek na kartičce, jinak jsou prakticky stejné (ve srovnaní s Talismanem). Jediné dvě věci jsou v Proroctví lepší než v Talismanu a to sice barevná sklíčka místo papírků a fakt, že Proroctví lze oproti Talismanu jednoduše koupit… Nechci sice kydat hnůj na hlavu jinak mého velice oblibeného tvůrce her Vladimíra Chvátila, ale tahle hra je jen nepovedená kopie Talismanu. Pokud si někdo z hodnotících skutečně myslí, že Proroctví je lepší, pak vyměním hru Proroctvi i s rozšířením Dračí říše za Talisman a ještě připlatím klidně 1000 Kč!

  36. Ajfel
    5 z 5

    :

  37. Orbit
    4 z 5

    :

  38. Me2d
    4 z 5

    :

  39. Smith-g
    4 z 5

    :

  40. Yuri
    3 z 5

    :

  41. Sandy.czcz
    4 z 5

    :

  42. elenorf
    3 z 5

    :

  43. Bouchi
    4 z 5

    :

  44. DwarfMan
    4 z 5

    :

  45. Martin
    4 z 5

    :

  46. David
    3 z 5

    :

  47. jakub
    4 z 5

    :

  48. Gimli
    5 z 5

    :

  49. Nicholas
    4 z 5

    :

  50. 2vkjmch
    4 z 5

    :

Přidat hodnocení hry