Proroctví

Pořadí v žebříčku BoardGameGeek:
Neznámý

Originální název:
Proroctví
Rok vydání:
2002
Počet hráčů:
2 až 5
Věk:
Hra je určena pro dospělé hráče a pro rodiny s dětmi od 12 let.
Doba hraní:
Velmi dlouhá hra – trvá většinou více než 2 hodiny
Doporučení rodiny:
Není známo nebo nedokážeme zařadit.
Doporučení hráče:
Není známo nebo nedokážeme zařadit.

Popis hry

Proroctví je hra pro všechny, kteří se chtějí alespoň na okamžik stát hrdiny dávných časů. Každý si vybere jednu z postav a vydá se s ní do světa plného oblud, loupežníků, démonů a nemrtvých, ale i tvorů ochotných pomoci a podělit se o své znalosti. Jak hráč prochází krajinou, získává zkušenosti, za které se v pěti různých školách může naučit některé z mnoha desítek dovedností a kouzel. Vyhledává přitom příležitosti k tomu, aby posílil své tělo i mysl, kupuje si zbraně i vzácné předměty, a až se cítí dost silný, zaútočí přímo na démony střežící dávné artefakty, nejmocnější předměty ve hře. Jsou-li všechny artefakty vyrvány démonům ze spárů, nastává poslední část hry – hráči bojují o artefakty mezi sebou a vzájemně se o ně připravují, až se někomu podaří shromáždit kompletní sadu a naplnit tak proroctví.

Další informace

Míra náhody

Není známo

Počet hráčů

2 až 5

Věk hráčů

Od 12 let

Doba hraní

Velmi dlouhá hra – trvá většinou více než 2 hodiny

Počeštění

Kompletně česká hra dostupná v ČR

Rok vydání

2002

Míra interakce

Není známo

Míra složitosti

3 – rozvinutá

Míra humoru

Není známo.

Doporučení rodiny

Není známo nebo nedokážeme zařadit.

Doporučení hráče

Není známo nebo nedokážeme zařadit.

Výrobci

ALTAR

Autoři

Vladimír Chvátil

– Oficiální stránky Proroctví
– Oficiální stránky výrobce
– Svět deskových her
– Možnost nákupu na Slovensku.

202 hodnocení k Proroctví

  1. Dr.Lazarus
    4 z 5

    :

  2. Brontik
    5 z 5

    :

  3. Radek P
    4 z 5

    :

  4. Karlovka
    5 z 5

    :

  5. meda beda
    5 z 5

    :


    Je to opravdu skvělá hra. Užijete si u ní dobrodružství a hlavně srandu. Její rozšíření Dračí řiše je fakt supr – vydáváte se na nelehkou cestu, na jejímž konci čeká Kerberos a pod ním ten nejcenější artefakt ze všech Dračí srdce. Doporučuju všem, kteří mají rádi scifi a hlavně jim v krvi koluje krev dávných hrdinů!!!

  6. thomas
    5 z 5

    :

  7. Shark
    4 z 5

    :


    Svou recenzi jsem pojal jako reakci na příspěvek Jimmyho Crosse, protože prakticky vše, co on považuje za nešvary, se mi jeví jako pozitiva.
    Vzhled hracího plánu rozhodně nepovažuji za nepřehledný. Oproti Jimmym zvelebovanému Talismanu je jasnější, čemuž mimo jiné napomáhá i absence přebytečného textu a člověk tak nemusí neustále nadzvedávat karty, aby zjistil, co je pod nimi. Jednotlivá pole sice nejsou ideálně dimenzována na to, že na nich bude více karet, ale s trochou šikovnosti se dá vyzrát i nad tímto. Co se týče ilustrací, domnívám se, že takový žánr jako Proroctví představuje pro Janu Žižkovou vhodnou příležitost, kdy může projevit své silné stránky.
    Co se týče postav, jako nevyvážený se mi naopak jeví Talisman. V Talismanu má sice každá postava jedinečné schopnosti, ale ty se rozhodně nepodařilo uvést do vzájemné rovnováhy. Stačí se podívat na schopnosti vědmy či takového trpaslíka a rozdíl je jasný (když si při našich partiích Talismanu někdo zvolil vědmu, šly veškeré předepsané cíle stranou a nastal hon na tuto postavu). U Proroctví naopak oceňuji to, že mám při jejich vývoji prakticky neomezenou svobodu. Takto si mohu dle libosti hrát s představami např. o bojujících čarodějích či kouzlících válečnících. Samozřejmě, pokud mi cílovou schopnost vyfoukne někdo jiný, to už zkrátka patří ke hře.
    Dále bych chtěl zmínit, že v Talismanu existovaly nešvary typu neomezeného růstu vlastností, za určitých okolností neomezené kumulace silných předmětů či takové předměty, které majiteli zaručovaly vítězství prakticky samy o sobě (je možné, že se takové předměty vyskytují i Proroctví, zatím se nám však žádný takový objevit nepodařilo). Tak se mohla některá z postav velmi rychle zdokonalit a ostatní nechat daleko za sebou a při cestě ještě likvidovat draky a podobně silná monstra jako na běžícím pásu. V Proroctví podle mého názoru dochází k rozvoji postav pomaleji a rovnoměrněji.
    Talisman mi byl sympatický zajímavými rozšířeními (především Město se mi velmi líbilo), ovšem tento potenciál má rovněž Proroctví a v dosud vydaných světech ho výrazným způsobem využívá.
    Oproti Talismanu se Proroctví dá uhrát i za kratší dobu (3-4 hodiny). U Talismanu nebylo výjimkou, že jsme začali hrát v osm večer a v šest ráno ještě nebyl znám vítěz.
    Z tohoto důvodu můj exemplář Talismanu leží i se všemi rozšířeními několik let ve skříni a jen občas na něj z nostalgie stočím zrak… Naopak Proroctví se má k světu:-).
    Proroctví i Talisman nejsou hry pro každého. Je třeba mít spoluhráče, kterým něco říká fantasy a pokud možno i hry na hrdiny, nezbytný je i dostatek času a chuť naplno se ponořit do bájného světa. Jestliže se tyto prvky podaří skloubit dohromady, budete mít jistě o zábavu postaráno.

  8. Tacud
    2 z 5

    :

  9. leech
    4 z 5

    :

  10. l_amalthea
    5 z 5

    :

  11. Marsha
    4 z 5

    :

  12. newrock
    5 z 5

    :

  13. Niacin
    5 z 5

    :


    Po několika měsících útrpného čekání se mi podařilo Proroctví sehnat a musím říct, že jsem rozhodně neprohloupil. Proroctví je opravdu skvělá hra, kde je náhoda potlačena na minimum a hráč si sám vytváří strategii, podle níž bude svoji postavu ovládat, vylepšovat a shromažďovat potřebné předměty, zkušenosti či schopnosti. Klade se zde také důraz na flexibilitu hráče, což je určitě sympatické, neboť pouze takový hrdina, který pružně reaguje na situaci na hracím plánu, je zrozen k tomu, aby se stal vítězem, tudíž vládcem celé říše.
    Pokud jste blázni do fantasy, tuhle hru prostě musíte mít!!! :))

  14. belisar
    4 z 5

    :

  15. Droll
    5 z 5

    :

  16. zajíček
    4 z 5

    :

  17. Michal
    3 z 5

    :

  18. Lumirius
    3 z 5

    :

  19. gror
    5 z 5

    :

  20. Vintersorg
    3 z 5

    :

  21. xdavid
    5 z 5

    :

  22. kvetinka
    4 z 5

    :

  23. Perry
    5 z 5

    :

  24. plazec
    4 z 5

    :

  25. Dejan
    5 z 5

    :

  26. Zykki
    5 z 5

    :


    Je to skvěle promyšlená hra. Pravidla oproti jiným hrám nemají chybu. Design je skvělý, hrací plocha, žetony, paňáčci -to vše je skvěle promyšleno. Já nejsem schopen se hodně rozepsat a tak vám ji můžu pouze doporučit, protože je to opravdu fantastická hra a hodnocení jsem jí nucen dát 5.

  27. Skaut
    3 z 5

    :

  28. darebák
    5 z 5

    :

  29. ppettraa
    1 z 5

    :


    Podle mě je Proroctví nudná a zdlouhavá hra. Na první pohled se mi zdála velmi zajímavá, grafika zdařilá atd.
    První hra nám trvala opravdu dlouho, ale myslela jsem, až si osvojíme pravidla a nebudeme muset stále hledat v návodu, bude mě to bavit.
    To se ale nestalo, naopak mi to připadalo čím dál nudnější. Proroctví jsem hrála asi 6x a z toho jsme do konce dohráli jen první dvě partie. Při dalším hraní nás to asi po hodině přestalo bavit, a tak jsme hru sklidili. Zkoušeli jsme hru zkrátit přidělením většího počtu životů a magů na začátku hry, ale moc to nepomohlo. Nejzábavnější mi připadala asi první partie. Teď už hra leží alespoň půl roku netknutá na polici. Lituji vynaložených peněz.

  30. Citron
    5 z 5

    :


    Stručné porovnání s Talismanem: Lepší, rychlejší, méně náhodné, vtipňejší a hratelnější. Procházíte s hrdinou fantasy světem a snažíte se dostat do sfér a získat artefakty, abyste mohli porazit ostatní hráče… Vhodné i pro mladší hráče

  31. WillBlack
    4 z 5

    :

  32. popelka
    4 z 5

    :

  33. golmon
    4 z 5

    :

  34. pighead
    1 z 5

    :


    Hra je absolutne nevhodna pre rodiny, alebo ludí čo neprichádzajú do styku s fantasy. Je to len pre úzku skupinu ludí, ktorí z nejakého dovodu prestali hrať RPG a prešli na stolové fantasy hry, ktoré v súčastnosti nemajú také zastúpenie ako mali v minulosti, len si spomeňme na hry : Titan, Battlemist, Talisman, Heros Quest…
    Proroctví navyše vládne náhoda, ktorá dokáže rozhodnúť hru a um hráča je druhoradý. Pokial si chcete zahrať kludnú hru, kde nebude váš úkol zabiť, alebo zneškodniť ostatných hráčov, a spoliehate sa radšej na svoj výkon ako na štastie, tak vam Proroctví rozhodne nedoporučujem.

  35. Odoren
    5 z 5

    :

  36. Shogun
    5 z 5

    :

  37. Aja_Drakopes
    2 z 5

    :

  38. patrik
    5 z 5

    :

  39. Carwin
    4 z 5

    :

  40. Renella
    5 z 5

    :

  41. Bercik
    4 z 5

    :

  42. Chiquitita
    1 z 5

    :


    Bohužel musím souhlasit s ppettraa a litovat. Koupili jsme si Proroctví na základě hezké krabice a hezky popsané hry na zadní straně. Při zkušební hře ve dvou, kdy jsme stále hledali v pravidlech, jsme byli optimističtí a hra se nám zamlouvala. Po dalších pokusech o hru, které jsme nakonec nedohráli, nás optimismus začal opouštěl. Nakonec na dovolené jsme rozdělili hru na několik dní a úspěšně dohráli, což bylo poprvé a naposled.
    Také jsme zkoušeli přidávání mágů a síly hned na začátku a konec hry jsme stanovili na získání jen jednoho artefaktu. I po těchto zásazích do pravidel se hra moc nezkrátila a již ji nehrajeme.
    Nevím co se mohlo pokazit, protože máme rádi stolní hry. Asi nám nesedl způsob hry a nebo jsme nakonec pravidla, i po několika přečtení, nepochopili.

  43. Amarth
    3 z 5

    :

  44. beo
    5 z 5

    :


    Pořídil jsem si Proroctví a to především z nostalgie k Dračímu Doupěti, které jsem v dětství hrával. Bohužel jsem minul údajně skvělý bestseller Talisman, ze kterého Proroctví vychází. A jak jsem se dozvěděl na různých fórech, je Proroctví minimálně stejně zábavné a v mnoha ohledech propracovanější.
    První hru jsem hrál s kamáradem, který je rovněž „“fantasy pozitivní““ hráč, a ještě s jednou kamarádkou a dalším kamarádem, kteří (apoň zatím) tento příznak nemají – předesílám, že jsme se všichni dobře bavili.
    Do pravidel jsme skočili rovnýma noha – rovnou jsme začali hrát a občas nahlédli do příručky. Hra sice trvala trochu déle, ale zábavnou formou jsme byli zasvěceni do pravidel této hry. Příručka může na první pohled budit zdání složitosti, ale ve skutečnosti jsou pravidla dost logická a intuitivní. Navíc asi třetina manuálu obsahuje informace o alternativních stylech hry a podrobné vysvětlení hracích karet, které nejsou u první hry až tak důležité.
    Co se týče výtvarného zpracování, není možné hře nic vytknout. Hrací plán je opravdu nádherný, stejně jako obrázky na kartičkách, z nichž některé se uměleckou úrovní blíží obrázkům na kartách Magic the Gathering (MtG). S kvalitou materiálu je to kapánek horší – kartičky (a že jich je požehnaně) jsou spojené do děrovaných archů, takže je nejprve nutné je natrhat (ne roztrhat! 🙂 ale možná jsem jen zhýčkaný luxusním materíálem karet MtG. V arších jsou rovněž obsaženy dvě totožné karty se stručným návodem, které se při první hře hodily.
    Všechny nás hned v úvodu zaujal výběr postav, který probíhá tak, že každý hráč obdrží dvě náhodné karty postav, jednu vybere a druhou pošle hráči vlevo a zároveň obdrží jednu kartu zprava. Znova si jednu vybere a druhou pošle vlevo a obdrží další zleva. Nyní si definitivně vybere svou postavu. Možná to zní složitě, ale je to opravdu napínavé, když třeba toužíte po konkrétní postavě a nevíte jestli vám příjde. Navíc je každá z deseti karet postav opatřena vtipným komentářem – například karta Druiada nese tuto hlášku: „“Umím spoutat síly přírody, dokážu mluvit se zvířaty, se stromy i s horami… Také vaří výborný šípkový čaj““.
    Samotná hra už připomínala klasickou hru na hrdiny (RPG) jak ji můžete znát z Dračího Doupěte. Sami se rozhodujete kterou cestou se vydáte – zda půjdete bojovat s nějakou příšerou, nebo si zajdete do jednoho z pěti cechů naučit se novou dovednost či kouzlo. RPG prvek je zachován v podobě různobarevných kamínků, které udržují přehled o síle, vůli (magii), zkušenosti a penězích vaší postavy. Celý jeden souboj je řešen jediným hodem kostkou, takže je napínavý a nezdržuje jako třeba v Dračím Doupěti.
    Cílem hry je četnými dobrodružstvími – a to nejen souboji – vypracovat svou postavu, aby byla dost silná k utkání s démony, kteří v astrálních sférách střeží legendární artefakty. K vítězství je potřeba získat čtyři z pěti těchto artefaktů. V závěru často dojde na bratrovražedný boj o artefakty mezi postavami, což je teprve pořádný nářez.
    Závěrem bych tuto hru doporučil nejen všem „“fantasy pozitivním““ hráčům, ale všem, kteří rádi popustí uzdu své fantazii a rozdají si to mečem a kouzly s příšerami i s ostatními hráči. Jelikož jsem „“fantasy pozitivní““ hráč a RPG hry jsou prostě moje krevní skupina, nemohu jinak, než pět hvězdiček.

    P.S.: Jste „“fantasy pozitivní““ jestliže: líbil se vám film Pán prstenů, čtete sci-fi/fantasy literaturu, na počítači hrajete dungeony či jiná RPG.

  45. elysa
    4 z 5

    :

  46. J.R.
    4 z 5

    :


    Hráči představují hrdiny, kteří procházejí zpustošenou zemí, konají hrdinské skutky, posilují mysl i tělo a shánějí mocné zbraně a magické předměty. Na výběr máte z deseti postav, mj. hraničářka, paladin, zaklínačka, žoldák nebo druid. Každá z nich vládne jinou dovedností, hraničářka je dobrá v boji, naproti tomu mystik využívá sílu vůle.

    Díky získávání zkušenosti lze každou postavu cvičit v bojových i nebojových dovednostech, takže jen na hráči záleží, kterým směrem se postava bude vyvíjet a jaké předměty může používat. Trénování postav je nejen zábavné, ale také důležité pro vítězství. Jedině dostatečně silná postava se může odvážit do astrálních sfér, aby démonům vyrvala dávné artefakty. A věřte, že sféry hlídají krvežížnivé bestie se zvláštními schopnostmi, kterými dokážou potrápit i dobře vyzbrojeného odvážlivce.

    I přes možnost rozvoje výběr postavy do značné míry určuje herní strategii. Síla totiž udává zároveň počet životů a je-li postava zraněna, ztrácí nejen život, ale je i slabší, dokud se nevyléčí. To je velmi důležité zejména u soubojů s více nepřáteli, jako je třeba smečka vlků. Může se stát, že počáteční jasná převaha končí bojem o holý život. Podobně se zachází s magenergií, kterou určuje síla vůle. Sešle-li postava kouzlo, které ji stojí dva magy, její vůle bude o dva nižší, dokud si magenergii nedoplní. Ani nejsilnější hrdina tak není nezranitelný a je třeba dobře vážit síly před každým soubojem.

    Kromě síly a vůle hráč bojuje o zlato a zkušenost. Za ně si potom kupuje nejrůznější předměty a učí se dovednosti a kouzla. Mezi obyčejnými předměty najdeme svitek teleportace nebo dřevěnou palici, mezi vzácné a dražší předměty patří ostnatý štít, svitek přání nebo sekera šílenství. Zatímco palice je jednoduchá zbraň, meč samobij lze pomocí magenergie “nabíjet” a zvýšit si tak útok až o další tři body. Takový meč je pak nebezpečný i v rukou relativně slabého druida, na druhou stranu, zvěd meč samobij zpočátku nevyužije naplno. Nic mu ale nebrání si tréninkem magenergii zvýšit.

    Každé kolo začíná náhodnou událostí a umístěním příšer, které hrdinové na své pouti mohou potkat. Hráči tak vidí, jaká kouzla se lze naučit v magické věži a jaké příšery na svých cestách potkají, ale protože na každém poli jsou dvě karty, z nichž jedna je lícem dolů, nikdo si nemůže být jistý tím, zda na skryté kartě narazí na obřího štíra nebo naleziště diamantů. Zatímco příšera většinou zaútočí a hrdinovi nezbývá, než se pustit do boje, událost obvykle nabízí bonusy k vlastnostem a předměty. Pamatujte ale, že nic není zadarmo!

    Podle situace na plánu hráč volí cíl své cesty. Někdo chce koupit zajímavou zbraň, ale k tomu potřebuje peníze, někdo touží po účinném kouzlu, ale nejprve musí získat dostatek zkušenosti. Někdy mají hráči zájem o stejný předmět, ale pouze rychlejší ho získá. Pokud má hráč zájem o předmět v cizím vlastnictví, může se pokusit ho vybojovat. Každá postava v boji používá předměty a kouzlí, takže boje jsou vyčerpávající a rozhoduje každé kolo. Postava, která prohraje pak musí odevzdat jeden ze svých předmětů nebo ztratit život.

    Účelem putování je zlepšování postav, získávání zbraní a předmětů a cvičení těla a mysli. V běžném boji s nestvůrami je zapotřebí síly, ale inteligentní bytosti a ostatní postavy mohou bojovat pomocí vůle. Boj vůlí má vždy přednost před bojem silou, ovšem navázat duševní kontakt není jednoduché a ten kdo boj vůlí vyvolá, musí zaplatit určité množství magenergie, čímž vlastně sníží své šance v boji. Vyvolat souboj vůlí je tak výhodné jen tehdy, je-li vůle postavy o hodně vyšší než vůle soupeře.

    Když se hráč rozhodne, že postava je dostatečně silná, vkročí do některé z astrálních sfér. V nich se utká s těmi vůbec nejsilnějšími nestvůrami ve hře a pokud je porazí, získá jeden z pěti artefaktů. Zde se projeví, kdo se opravdu dobře připravil, neboť i vítězství nad astrální bestií postavu natolik oslabí, že se i s drahocenným artefaktem stane snadnou kořistí soupeřů. Na druhou stranu, artefakty jsou velmi mocné, a tak jejich majitelé získají převahu. Dlouhé otálení ostatních tak může vést k prohře.

    Vítězem se stane majitel čtyř z pěti artefaktů. Stává se, že hráči dobudou všech pět artefaktů, ale nikdo nemá čtyři. V tom okamžiku nastává závěrečný boj – hrdinové spolu bojují navzájem, přičemž poražený odevzdá vítězi artefakt. Kdo nemá žádný artefakt, z boje vypadne.

    Hrou Proroctví jsem strávil hodně času, a přesto mě stále láká množstvím možností, jež nabízí. Mohu hrát jiné postavy, soustředit se na jiné schopnosti a zvolit odlišnou taktiku. Díky silné orientaci na vývoj postav je hra zábavná během celé herní doby, neboť i ty neslabší postavy se mohou vypracovat a naopak i ty nejsilnější těžce narazit. Díky komplexnosti pravidel a množství událostí hra “nepustí” i po mnoha dohráních.

    Recenze vyšla na http://zabava.atlas.cz

  47. Surt
    4 z 5

    :

  48. pogo
    3 z 5

    :

  49. Jersey
    3 z 5

    :

  50. Karel Kratochvíl
    3 z 5

    :

Přidat hodnocení hry