Hrajeme.cz

Proroctví

Originální název:
Proroctví
Rok vydání:
2002
Počet hráčů:
2 až 5
Věk:
Hra je určena pro dospělé hráče a pro rodiny s dětmi od 12 let.
Doba hraní:
Velmi dlouhá hra – trvá většinou více než 2 hodiny
Doporučení rodiny:
Není známo nebo nedokážeme zařadit.
Doporučení hráče:
Není známo nebo nedokážeme zařadit.

Kategorie:

Popis

Proroctví je hra pro všechny, kteří se chtějí alespoň na okamžik stát hrdiny dávných časů. Každý si vybere jednu z postav a vydá se s ní do světa plného oblud, loupežníků, démonů a nemrtvých, ale i tvorů ochotných pomoci a podělit se o své znalosti. Jak hráč prochází krajinou, získává zkušenosti, za které se v pěti různých školách může naučit některé z mnoha desítek dovedností a kouzel. Vyhledává přitom příležitosti k tomu, aby posílil své tělo i mysl, kupuje si zbraně i vzácné předměty, a až se cítí dost silný, zaútočí přímo na démony střežící dávné artefakty, nejmocnější předměty ve hře. Jsou-li všechny artefakty vyrvány démonům ze spárů, nastává poslední část hry – hráči bojují o artefakty mezi sebou a vzájemně se o ně připravují, až se někomu podaří shromáždit kompletní sadu a naplnit tak proroctví.

Další informace

Míra náhody

Počet hráčů

Věk hráčů

Doba hraní

Počeštění

Rok vydání

Míra interakce

Míra složitosti

Míra humoru

Doporučení rodiny

Doporučení hráče

Výrobci

Autoři

– Oficiální stránky Proroctví
– Oficiální stránky výrobce
– Svět deskových her
– Možnost nákupu na Slovensku.

Recenze

  1. Tomy35

    Stovky slov již byly napsány na srovnání této hry s Talismanem. Ano jsou dost podobné, ale zároveň jiné. Pro mne je silnější a zároveň i srdečnější záležitostí Talisman, ale i proroctví je příjemná hra. Můj pohled na toto srovnání je asi takový: Zahrajte si obě a udělejte si názor sami.
    Jinak tedy čistě k Proroctví, klasické vylepšování postav, kostkový souboj s příšerami a sem tam to štěstíčko v podobě nalezení kvalitní zbraně, to mě baví.

  2. jarmuk

    Mě vždy víc bavil talisman, má víc atmošky

  3. Johny.z.Lampy

    Toto je má nejoblíbenější hra takže u mě má jasných 5 hvězdiček. Pravidla nejsou složitá a zvládají je i hráči kteří nemají s fantasy hry moc velké zkušenosti (dokonce i naše přítelkyně čemuž se nechtělo ze začátku moc uvěřit). Mé doporučení je hrát ve třech hráčích, je to svižné a čekání na kolo není tak zdlouhavé. Ze začátku totiž trvá než lidi zjistí co jaká kartička dělá a všichni si chtějí pročíst všechno. Tato hra má dále dvě rozšíření Dračí a Vodní říši. Tyto rozšíření krásně oživí hru a hráči si pak můžou vybírat vlastní varianty hry. Náhoda která taky sem tam rozhodne o výhře či prohře v této hře tvoří hod kostkou, věřte mi že se někdy u toho pěkně zasmějete. Není nic lepšího než když soupeř prohraje s nestvůrou na kterou měl jasně na vrh a vy mu mezitím vyfouknete předmět o který se tak usilovně snažil 🙂 Tuto hru všem vřele doporučuji nebudete litovat

  4. Orel91

    Proroctví je jedna z dalších pěkně zpracovaných RPG her s jednoduchým herním systémem, který nemusíte zdlouhavě studovat, ale zabaví vás na pěkně dlouho. Velké množství postav, za které lze hrát, ještě větší množství schopností, jež můžete své postavy naučit, a předmětů, jimiž je navíc vybavit, dává hře obrovskou variabilitu, která jen tak rychle neomrzí. K tomu všemu se přidá neméně velká zásoba nepřátelských potvor a na pár hodin je o zábavu postaráno. A to vše s jediným cílem, získat co největší množství artefaktů, aby všichni ostatní věděli, kdo je tady pánem! 🙂
    Trnem v patě však pro některé může být prvek náhody (hody kostkou při soubojích), který dokáže pořádně zamíchat děním a ne vždy je spravedlivý. A v takovém případě nepomůže ani čtyřlístková louka, která slibuje štěstí až do konce hry.
    Hra samotná je řazená k těm delším a proto bych potenciálním hráčům doporučil, aby si pro ni připravili nejméně tři hodiny volného času, který za to však určitě stojí.

    + Jednoduchý herní systém
    + Hra je poměrně svižná, moc času na nudu u ní mít nebudete
    + Velké množství postav, schopností, předmětů a potvor, takže jen tak rychle neomrzí
    + Velice pěkné grafické zpracování

    – Nevyzpytatelný prvek náhody, který může hodně ovlivnit hru
    (-) Pro některé možná delší hrací doba (okolo tří hodin)

  5. hromadalidi

    První hra, kterou jsem fyzicky vlastnil a na kterou nedám dopustit. Originální fantasy prostředí, možnost vytváření postavy a její zdokonalováním. Neskutečné množství kartiček nestvůr, předmětů a dalších herních komponentů. To všechno přináší nevelká krabice s Proroctvím. Pravidla jsou jednoduchá a hraní na hrdiny mi nikdy nepřišlo lehčí, navíc až se čtyřmi dalšími kamarády. Jasně je tu i pár much, třeba v soubojích, kdy nemusí štěsťena jednomu při hodech kostkou přát a druhý porazí i jasně silnější příšery tím, že je přehodí, ale to již k hrdinským dobrodružství patří. Tak tedy směr sféry, vítězem může být jen jeden. Pozor hra je silně návyková, tedy aspoň na jihu. 🙂

  6. Kentril

    Nadchl jsem se na RPG hry stylu Talisman. Vylepsujete svou postavu a Cili jsem nevahal s koupi. Je fakt, ze hra je malinko jina, nez ostatni, tak me tolik neuchvatila. Sice je s dilny Vladi Chvatila, takze jsem cekal neco lepsiho. Vetsinou, kdyz me nic nenadchne napoprve, tak uz po tom vic nesahnu. Ale pokud me nekdo prekeca, treba to jeste vyzkousim. Hra ma pozitiva – pravidla jsou velmi pochopitelne psana, pekne se ctou a obcas se pobavite. Grafika hry neni uplne spatna. Prestoze hra obsahuje opravdu velke mnozstvi predmetu, vysla dalsi rozsireni teto hry. Takze hru si muzete hru pekne obohatit.

  7. mh

  8. Zeppe

  9. amek

  10. Gabebara

  11. Pavel

  12. ivetacek

  13. HudsonStan

  14. Elenai

  15. abekara

  16. Zdenek_

  17. Zafi


    Proroctví je skvělá hra, jednak proto, že přimomíná slavnou hru Talisman – dobrodružství meče a magie, kterou umím také hrát. Na rozdíl od Talismanu se tady karty efektů otáčejí každé kolo a postava se může pohybovat oběma směry.
    Na začátku hry si vyberete postavu, jako je napříkad Druid, Iluzionistka, Vědma, Rytíř a rasu, jako je Elf, Člověk, Hobit a Troll. Na vaší kartě je určeno, kde začínáte.
    Ve hře máte dvě bojové schopnosti – sílu a vůli.
    Snažíte se získávat vzácné a obyčejné předměty, získávat zkušenosti při vítězství nad nestvůrami, nechat se vycvičit v různých dovednostech v pěti různých stanovištích.
    Když přijde jakýkoli hráč na řadu, otočí kartu náhody a jeho tah získává nový efekt. Taky je zde Město a Vesnice, kde si můžete koupit nové zboží. V lesích, horách a pláních se objevují nové příležitosti. Můžete cestovat lodí a magickými bránami. A co je vaším cílem?
    Musíte získat co nejvíce dávných magických artefektů ukrytých hluboko v nebeských sférách. Avšak předtím, než půjdete do sféry musíte získat mnoho zkušeností, zbraní a schopností, aby jste se mohli utkat s dvěma velmi silnými strážci.
    Ten, kdo získá většinu z pěti artefaktů se stává novým králem této říše. Tahle hra je skutečně pro ty, jemž koluje v žilách krev dávných hrdinů. Velmi krásná grafika, zajímavý plánek a promyšlený herní systém dělá z téhle hry jednu z nejlepšícj her na hrdiny. Hodnotím pět hvězdiček z pěti a hru doporučuju, i když má složitější pravidla. Určitě nebudete litovat. Navíc je zde možnost dokoupit si dvě rozšíření – Dračí říši a Vodní říši.

  18. Dan

  19. Tom

  20. Milosh

  21. Baller

  22. Nawist

  23. smotla

  24. hoBit

  25. Peca

  26. esther.f

  27. Deth

  28. Mafian

  29. Smith-g

  30. ftoh

  31. Cwaj

  32. Noni

  33. darwin

  34. Lada

  35. Zipakna

  36. Guelin

  37. Beholder

  38. Pete

  39. Kajousek

  40. Eyron

  41. kanei

  42. Jose

  43. Pepr

  44. Tristaver

  45. Lubbo

  46. WereWolf

  47. Jindřich „“Desgenais““ Cinka

  48. ondrasu

  49. SnurkaBill

  50. Mari

  51. Last_Elf

  52. Beldobin

  53. chajim

  54. Koki

  55. Jouda

  56. Kubajs

  57. Skot

  58. Jarwis

  59. Manas

  60. Kabalenka

  61. Konger 2


    PROROCTVÍ VS. TALISMAN II (pokračování)

    …herní čas.
    Více druhů karet v Proroctví přináší větší různorodost hry i větší námahu a adminsitraci. Je to plus i mínus, pro každého individuálně.

    KARTY – POČET: Proroctví obsahuje víc karet než Talisman, každá je unikátní, to by bylo plus. Nicméně velké procento karet tvoří předměty + výcvik. Takže porovnány samotné karty dobrodružství a událostí (Proroctví) a karet setkání (Talisman), vyhrává na počet dobrodružství Talisman. jinými slovy – přestože Proroctví obsahuje více karet, v Talismanu se toho děje příběhově víc. Proroctví je více zaměřeno na rozvoj postavy.

    KARTY – KVALITA: Proroctví oproti Talismanu zavádí několik inovací. karty dobrodružství jsou obsahově barvitější a nápaditější, občas řekněme i legrační. nepřátelé jsou rozděleni do několika kategorií , taktéž předměty (zbraně) do několika tříd (sečné, pádné, dlouhé…) Rozhodně moderní oživění proti Talismanu.
    Velkým rozdílem je, že v Proroctví je mnohem vyšší podíl nepřátel (bojových setkání) (2/3) než v Talimanu (1/6). Charakter hry je tak poněkud jiný a podle mě má zde navrch Talisman, jehož hra je opět svým způsobem různorodější. v Proroctví se téměř neustále jen bojuje.
    Samotní nepřátelé jsou opět v Proroctví velmi různorodí, mnohdy velmi originální, za což autora chválím (Plus), nicméně i to zde má pár vad na kráse. Na to, že se jedná o fantasy hru, je zde ve své variabilitě jen poměrně malá druhová různorodost – nalezneme zde sady krys, upírů, duchů, mnoho přerostlých zvířat, nemrtvých a poměrně dost démonů, nicméně na druhou stranu je tu mnoho setkání absolutně obyčejných – šermířka, rváč, nájezdníci, parta zbojníků, uprchlý vrah…které ani zdaleka nevokují to, že jsme ve fantasy světě a fakt, že v celé základní hře nenatrefím na žádného goblina, skřeta, orka, trolla ani elfa , považuji to z tohoto pohledu za velký kiks a absolutní nevyužití jinak obrovského potenciálu. (Neříkejte mi nic o potenciálech rozšíření hry, Talisman je sám o sobě ucelená hra, která samozřejmě takovéto základní fantasy postavy či nepřátele má). Nechci nikomu diktovat, které příšery má a které nemá mít ve své fantasy, ale jednoduše v tomto u mě naprosto jistě vítězí Talisman, kde se jako ve fantasy světě cítíte na každém kroku, což se o Proroctví vždy říci nedá.

    HERNÍ SYSTÉM – V obou hrách se hraje na sílu a vůli, žádná střelba není zahrnuta, systémy jsou téměř identické. Proroctví přineslo inovaci v podobě pravidla aktuální síla =aktuální počet životů, aktuální vůle = aktuální magenergie (v Talismanu byl počet životů nezávislý na síle).
    novinkou určitě skvělou je zisk zkušenosti za vyhraný souboj, = ocenění za úspěch a zároveň možnost se za zkušenost učit nové schopnosti. (Proroctví boduje – v Talismanu nic takového nebylo, tam byly souboje jen bojem o holý život, žádná odměna vás za to nečekala.)
    U nového systému jde především o vkus každého hráče, co mu vyhovuje víc. Vláďa Chvátil ve svém Proroctví často tíhne v realismu (když je postava zraněna, klesá logicky i její síla), avšak z herního hlediska absolutní realismus není vždy trefa do černého. V Proroctví tak nezřídka kdy dochází k tomu, že hra je od začátku ovlivněna prvním úspěchem či neúspěchem v boji – jsem -li zraněn, musím se jít nejdříve vyléčit a dřív nemůžu vystrčit ani nos, protože na nestvůry v této chvíli prostě nemám, zatímco kolega, kterému padly kostky dobře už získal zkušenosti či odměnu, za kterou se již posílil, vesele si skilluje postavu dál a dál, a já se jen snažím co nejrychleji a nejzoufaleji dostat k doktorovi. Proto do hry musel být aplikován „sociální systém“, jak tento jev nazývám já (o něm později).
    Další změnou proti Proroctví je systém odhalování dobrodružství. V Talismanu si dobrodružství táhnete až po vstupu na políčko, vždy je pro vás tedy překvapením (pokud už zde něco neleží (místo/nepřítel, který dosud nebyl zabit atd.). Proroctví zavádí systém „svět si žije sám svým životem“ a podle toho se téměř každé vykládají nové a nové karty na pole pláně, lesy, hory. Víte tedy dopředu, co vás kde čeká (kromě neodkrytých druhých karet, ale na 66% to bude další nepřítel, tedy boj)a jelikož svůj pohyb naprosto ovládáte a určujete, kam půjdete, je toto naprostá nezbytnost, jinak byste totiž něvěděli kam jít, bylo by to totiž úplně jedno.
    Skvělé jsou barevné kamínky síly, vůle atd. proti mikrožetonkům Talismanu je to velké PLUS, hodně mi šetří nervy).

    NÁHODA VE HŘE. zazněly tu názory, že ta či ona hra je náhodou ovlivňována více či méně než ta druhá.
    Je to jedoduché – každá jinak. Předně – takovýto druh her prostě vždy prvek náhody obsahovat musí, jinak by nebylo dobrodružství, napětí a je tedy v pořádku, že náhodu obsahují. Talisman – kostka ovlivňuje pohyb (pokud implementujete můj návod na zrychlení hry v první části, uvidíte, že nad pohybem získáte mnohem lepší kontrolu a náhody značně ubyde) + každá nová karta dobrodružství je náhodná. Proroctví – náhoda je, na kterém poli se objeví které karty, který výcvik a předmět je k mání… a mnohem větší vliv hraje kostka v prvních soubojích (ztrácíte kromě života i sílu). Z hlediska náhody jsou na tom obě hry podobně, i když každá jinak.

    VYVÁŽENOST HRY. Též zde zaznívaly názory napadající vyváženost hry jedné či druhé. To by byla diskuze na dlouhou dobu. U Talismanu jde především o vyváženost postav, protože ve hře neexistuje žádná karta, která by mohla sama o sobě naprosto nezvratně zajistit majiteli vítězství či prohru. Postavy zde mají každá jiné, unikátní vlastnosti a také jiné kombinace síly a vůle. Je samozřejmě těžké mezi nimi najít rovnováhu, nicméně můj názor je, že se to ve většině případů podařilo a téměř všechny postavy mají stejnou šanci na úspěch. Konkrétně k případu porovnávání vlastností Vědmy a Trpaslíka: Vědma je sice silná postava, nicméně autora prohlášení, že trpaslík proti vědmě nemá šanci, nechápu a doporučuji mu, ať si jeho vlastnosti ještě jednou prostuduje, neboť trpaslík konkrétně otevírá Bránu osudu a prochází Doly mnohem pohodlněji než kterákoli jiná postava, může se tedy do středu hry vypravit mnohem dříve a mnohem slabší. Čili naopak, zrovna trpaslík by mohl být onou nejsilnější postavou ve hře. A zrovna tak jsou na tom i ostatní postavy – mnich, bard, válečník, troll, ghúl…v Talismanu je to o umění využít nejlépe vlastností své postavy. Hrál jsem Talisman mnohokrát a podařilo se mi vyhrát se všemi postavami, a ano, i proti vědmě:o)))
    Proroctví: jeho vyváženost je otazníkem.
    Občas mi zůstává rozum stát, jak se vyvažovalo ocenění za zabití nestvůr a ceny předmětů. Někdy si říkám, že to dělal někdo, kdo nebyl ve střízlivém stavu, někdy zase, že podle toho, jak padala kostka. Za slabou nestvůru získám víc zkušeností než za silnou atd…neuvěřitelné, neuvěřitelné, Ceny předmětů a schopností…bez komentáře:o)))
    Všechny schopnosti samy o sobě jsou vyváženy výborně, nicméně horší je to při jejich kombinování. Dochází často k velkým disprororcím a nevyváženosti – např. efektivní kouzlení (kouzlení o 1 levnější) a kouzlo léčení (seslání stojí 1), dává téměř nesmrtelnou postavu. Taktéž většina předmětů (ne jejich cena)je vyvážená na jedničku, ačkoliv tady se mi občas ztrácí rozdíl mezi běžným a vzácným předmětem (kvalitativně, ale též tím, že alespoň běžné předměty by mohly být zastoupeny ve více exemplářích, jinak jsou stejně vzácné jako ty vzácné.), podobně se ztrácel rozdíl mezi vzácnými předměty a artefakty (kvalita). Stále však funkčně vyvážené výborně, až na jeden případ – Praporec zkázy. Jakmile jej někdo vlastní, s ostatními postavami je ámen a jedinou jejich šancí je vrhnout se okamžitě na jejího majitele a od té chvíle se

  62. Konger


    PROROCTVÍ VS. TALISMAN (tato recenze srovnává pouze základní verzi Talismanu a základní verzi Proroctví)

    Jelikož mám tu čest hrát legendární Talisman, jinak se ani recenze Proroctví, hry, která vychází z legendárního Talismanu, pojmout nedá, než srovnáním obou her. Obě hry mám doma, obě hry jsem hrál mnohokrát a mohu proto poměrně objektivně posoudit, jak se věci mají. Četl jsem recenze Arbitera a Sharka a nedá mi jinak, než abych některé věci uvedl na pravou míru nebo alespoň přidal další názor.

    Pro ty z vás, kdo neměli možnost Talisman hrát, protože se již dlouhou dobu nevydává, bude tato recenze těžší a hodnocení zkreslené, neboť hodnotím Proroctví v porovnání s Talismanem, nikoli Proroctví samo o sobě.

    PRVNÍ DOJMY. Proroctví jsme poprvé hráli ve dvou s mou přítelkyní, která též velmi ráda hraje společenské hry. Po rozbalení krabice a prvním zběžném prostudování hry mě překvapil obrovský barevný plan, zvláštně vyvedený, který však obsahuje mnoho herně nevyužitých prostorů a neubránil jsem se okamžité asociaci s Talismanem – prstencový system polí herního světa. Potěšení způsobily barevné kamínky jako ukazatele síly, vůle atd. a velké množství různorodých kartiček. Ještě před první hrou však přišla první těžká rána v podobě výběru postavy. Postavy namísto jakýchkoli jedinečných vlastností a různých kombinací síly a vůle obsahovaly pouze funkčně naprosto bezvýznamné a občas i trapné hlášky a pouhé 3 různé kombinace síly a vůle -5/2, 4/4 a 3/6. největší význam v rozlišení postav je v jejich různých kombinacích příslušností k 2 z 5 cechů, které ve hře jsou – pevnost, gilda, lesní tabor, klášter a magická věž. Vtip spočívá v tom, že ve 2 “domovských” destinacích mají výcvik levnější. Takovýto systém profilace herních postav však nijak nezakryl mé zklamání z toho, že postavy na začátku nemají vlastnosti a schopnosti žádné, natož aby se od sebe výrazně odlišovaly a jednotlivé postavy -paladin nebo zaklínačka se zrovna tak mohli jmenovat třeba Jeníček a Mařenka. Pohled na tlusté hromádky karet dobrodružství a předmětů, v kterých každá karta je jiná, mi však zvedl náladu a pustili jsme se do hry. Pravidla jsou neskutečně dlouhá a první hru jsme proto jeli za běhu spolu s čtením pravidel. Hra byla zajímavá a mé srdce zaplesalo, když jsme poprvé objevovali nové a nové karty dobrodružství, které byly oproti Talismanu mnohem nápaditější a různorodější. Rozjezd byl těžký, ale protože jsme byli zvyklí z Talismanu, dlouhou herní dobu jsme očekávali. Avšak po 3 hodinách hraní, kdy jsme ještě nedobyli ani jednu sféru přirozeně začalo opadávat první nadšení a začali jsme se zabývat řešením, jak hru co nejrychleji dohrát. Dohráli jsme ji nakonec asi po 6 hodinách, unavení a šťastní, že už je konec, ovšem stale s pocity, že jsme prožili velmi zajímavé a originální dobrodružství.
    Už od toho okamžiku jsem se nemohl ubránit porovnávání obou her starého Talismanu a nového Proroctví.

    Od té doby hrajeme pravidelně Talisman i Proroctví velmi často a střídáme je velmi pravidelně, neboť každá z her má svá plus oproti druhé. Tak jeo rozeberme jedno po druhém:

    HERNÍ DOBA – velmi často zmiňovaná a nejčastěji kritizovaná je u obou her přibližně stejně dlouhá- několik hodin (ve dvou se hrají nejčastěji 4-5 hodin, nekdy I vice hodin) (začátečníci obvykle hrají delší čas protože neznají z hlavy pravidla ani žádné z kartiček). Pro obě hry platí, že začínají být nudné a vyčerpávající po vice než 3, 3a půl hodinách. Konkrétně v Proroctví zabírá neskutečné množství času (a to je pro Proroctví velká škoda) neskutečná administrativa spojená s neustálým “kartičkováním” – otáčením, přesouváním a rozdělováním, a odklízením starých karet.
    Aby nás hry dodnes nepřestaly bavit, museli jsme herní dobu zkrátit. Tady je několik tipů na Proroctví – 1)opakovaným hraním si zažijete kartičky a víte co můžet očekávat ve sférách, které karty jsou boostovací (zvýší vám sílu a vůli), které schopnosti dělají co a kde se je učit, kolik je polí lesů, hor a plání a kde leží, takže herní plan doplňujete rychleji. 2) vždy začínáme se silou a vůlí zvýšenými o 1 (minimálně) 3)ignorujeme kartu Krize 4) pokud jsou pole plná, nedoplňujeme lesy/hory/pláně. Dnes se nám daří dohrát hru ve 2 i pod 2 hodiny.
    V Talismanu pohyb postavy určovala náhoda (kostka), o kolik polí se postava pohnula, navíc vždy pouze v jednom směru. To je jediný důvod, proč hra Talisman trvala též přibližně kolem 5 nebo 6 hodin. Proto prohlášení, že Talisman trval o mnoho déle než Proroctví považuii za nepravdivé. Pro zrychlení hry stačí jednoduchá změna – pohyb může určovat kostka, ovšem vy jako postava si určíte každé kolo směr, ketrým o daný počet políček půjdete. Tím zkrátíte dobu hry na třetinu a problém vyřešen.
    První srovnání dlouhou herní dobu způsobuje– Talisman: špatná možnost ovlivnění pohybu, Proroctví:těžký rozjezd postavy (slabé vůči nestvůrám) a čas veležeroucí administrace karet.

    HERNÍ PLÁN: Hodnocení grafiky je vždy subjektivní záležitost, nicméně herní plan Talismanu považuji dodnes za malé umělecké dílo mezi stolními hrami. Velice rád se dívám na kresby na něm, mému oku jen lahodí. Velikost je normální a každé pole má velikost odpovídající velikosti kartičky, která se na to pokládá.
    Proroctví se mi graficky jeví ve srovnání s ním jako levná náhrada a nešťastné provedení. Lesní tabor a gilda připomínají skautský tábor a osadu dřevorubců, údajná voda má žlutou barvu, herní plan je misty až velmi nezdařilý a téměř vůbec nepůsobí jako fantasy, spíše jako Výlet kolem českých luhů a hájů. Výjimkou je pole Magická pustina, kteréhož provedení kvituji, takto má vypadat fantasy. Z funkčního hlediska je herní plán Proroctví obrovský a naprosto nevyužitý. Je velmi nepříjemné se nahýbat přes půl metro pro karty na druhé straně. Také počtem polí a informací na herním plánu Proroctví silně prohrává. Oproti dvojnásobné ploše vůči Talismanu přibližně poloviční počet polí není zrovna efektivní využití herní plochy. V porovnání herních plánu u mě naprosto jistě vítězí Talisman. Vypadá lépe (nádherně), je úsporný a nemusím hledat v manuálu, co mám na kterém poli dělat.

    KARTY – DRUHY-v Talismanu velmi jednoduchý a efektivní system, karty Setkání, Nákup, Kouzla, Talismany a pár pomocných kartiček bez kategorie. V Proroctví množství druhů karet –předměty – běžné, vzácné, artefakty, událost a dobrodružství (dohromady odpovídající kartám Setkání v Talismanu), 5 druhý výcviku podle cechů. Strážci sfér. Postavy.
    Velké množství druhů karet v Proroctví má své plus i mínus. Rozlišení výcviků podle cechů určitě je plus, přispívá to k dobré kultuře RPG, kdy je vývoj postavy různorodý a volný, Schopnosti které se postava může učit jsou velmi dobře propracované, I když o jejich vyváženosti se zmíním později, jsou však jistě inovací a oživením oproti Talismanu, který má již postavy s předdefinovanými postavami.
    Karty předmětů – velké množství, každý předmět jiný-skvělá různorodost, na druhou stranu škoda, že si nemůžu koupit mě sympatickou šavli, má li ji již jiná postava. Originalita jde zde až za hranice přirozenosti. Talisman měl jistě mnohem chudší výběr předmětů, nicméně aspoň jsem mohl mít meč stejně jako můj soupeř, zkrátka sortiment jednoho zboží je jednou koupí nevyčerpal, jak se tomu děje v Proroctví.
    Karty událostí a dobrodružství – tady Proroctví zakulhalo. V Talismanu karty náhody neboli Setkání obsahovaly jak události, tak nepřátele, tak předměty k nalezení atd. V systému Proroctví, kdy si svět žije sám svým životem (krásná myšlenka, leč na úkor hratelnosti) a postava se pohybuje zcela svobodně, toto není dost dobře možné a je to škoda (zbytečná větší administrace karet, delší

  63. Ja_Claudius

  64. Peregrinator

  65. Tharr

  66. krysa.57

  67. stega

  68. Viky a Šárka


    Hrajeme Proroctví s přáteli i sami, a je to naprostá bomba. Když na hru máte celý den, můžete si zahrát o všechny artefakty i si projit rozšířeními, která jsme postupně koupili obě. Pokud máte na hru hodinku, jsou i pravidla na krátkou hru. Lidé, kteří tady píší, že je hra zdlouhavá, by měli lépe prostudovat pravidla, než budou kritizovat. My Proroctví jednoznačně doporučujeme zvláště herním znalcům.

  69. dajo

  70. tomas.volny

  71. Marek


    Pred necelym mesiacom som sa dostal k hre Draci hrad.Zahrali sme to s kolegami v praci no a tyzden na to sme uz bezali kupovat nieco premakanejsie(a to o riadny kus)-spravne, bolo to Proroctvi!!!Prvy krat sme sa k nej dostali tento vikend presne pred vcerom.Dali sme si session v pätici a zabili tym celu sobotu.No stalo to fakt za to.Vsetci sme boli ocareni.Az na moju netrpezlivu holku, tej sa viac pozdaval Draci hrad, hlavne kvoli hraciemu casu – hrali sme to celych 6 hodin(na rozdiel od hodinoveho „“DH““)! Podstatne ale je, ze sme to dohrali na 1.krat!!!!!!
    Nase dalsie hranie isto urychli znalost navodu vsetkych zucastnenych a mozno si pomozeme aj zjednodusenou verziou.
    Vsetkym novym gamerom PROROCTVI chceme odkazat nech sa nevzdavaju hned na zaciatku, po nejakej hodinke-dvoch to cloveka fakt chyti.
    Tesime sa na dalsie „“PROROCTVI session““. Davame hre 4 body(to aby sme mali nejaku rezervu ak si do firmy kupime dalsiu hru):)

  72. SSZGSA

  73. Ota

  74. MartinJa


    Hra se nám jeví jako velmi pěkná, souhlasím s předchozími pochvalnými recenzemi. Nejvíc jsme jí zatím hráli ve dvou, ve víc lidech je přece jen dost dlouhá, hlavně pro děti. Určitě lepší a vyváženější než Talisman.

  75. Michael

  76. HomeBoy

  77. voda

  78. Mirek H

  79. Tallis

  80. Doli


    Myslím, že stačí říct „“velice pěkná hra““. Ze začátku se hra sice může protáhnout na celé odpoledne či den, ale později kdy už budete znát kartičky kouzel, předmětů a osvojíte si hrací systém se hra dá odehrát za 3 hodinky. Největší úskalí je nalézt pár lidiček, které to bude bavit a zahrají si s Vámi. Pokud ale takové lidi najdete tak je to jedna z těch lepších her a rozhodně její koupě není chyba. Jako každá hra má pár mušek, ale nic zásadního ani co by hru poškozovalo.

  81. roneth

  82. Hapina

  83. Aldomoro

  84. sweettom

  85. Joachim

  86. nightfall

  87. jimmy.cross


    Na této hre se mi líbí jediná věc a sice ta, že jsem si ji za své peníze nekoupil já, ale můj bratr… Hráli jsme ji mockrát, protože jsme se snažili přijít na kloub, co se všem těm lidem na tom líbí. Bohužel zábavnost jsem v ní neobjevil. A ne snad proto, že by hra byla příliš dlouhá.. Na hře je ze všeho nejhorší naprosto nechutná a nepřehledná grafika herního plánu. Neubráním se srovnání se hrou Talisman, která je Králem mezi deskovými hrami. Vadí mi, že na herním plánu nenaleznete ani jedno psané slovo, čili slouží jen k rozestavení kartiček (pominu-li názvy cechů). Nechápu, jak může někdo, kdo kdy v životě hrál hru Talisman, prohlásit, že Proroctví je lepší. Co se týče vyváženosti hry, což je v RPG deskových hrách tohoto typu naprostým základem všeho, je Proroctví chudým příbuzným a ubohým amatérem ve srovnání s Talismanem. Proroctví je silně nevyvážené i přes opravy v dalších rozšířeních, které jsme si v marném očekávání, že se hra zlepší, bohužel zakoupili. Dále hlavním nedostatkem Proroctvi je, že se brzy ohraje a pak nudí, ne-li prudí, protože postavy nemají žádné zvláštní specifické vlastnosti, či schopnosti a mohou všechny získávat stejné schopnosti. Nejpodstatnějším rozdílem mezi postavami se mi jeví obrázek na kartičce, jinak jsou prakticky stejné (ve srovnaní s Talismanem). Jediné dvě věci jsou v Proroctví lepší než v Talismanu a to sice barevná sklíčka místo papírků a fakt, že Proroctví lze oproti Talismanu jednoduše koupit… Nechci sice kydat hnůj na hlavu jinak mého velice oblibeného tvůrce her Vladimíra Chvátila, ale tahle hra je jen nepovedená kopie Talismanu. Pokud si někdo z hodnotících skutečně myslí, že Proroctví je lepší, pak vyměním hru Proroctvi i s rozšířením Dračí říše za Talisman a ještě připlatím klidně 1000 Kč!

  88. Ajfel

  89. Orbit

  90. Me2d

  91. Smith-g

  92. Yuri

  93. Sandy.czcz

  94. elenorf

  95. Bouchi

  96. DwarfMan

  97. Martin

  98. David

  99. jakub

  100. Gimli

  101. Nicholas

  102. 2vkjmch

  103. eklp fistronek

  104. elenistar

  105. RionMerist

  106. paladin91

  107. lenka

  108. Malicka

  109. Linhard

  110. ses3


    Když byla „“Pevnost““ novinkou můj bratr si ji moc přál stejně jako jeho kamarádi.V té době byla (pro ně) dost drahá a tak se na ni složili. Když se jednou nudil (a já tak trochu taky) přesvědčil mě, abych si s ním zahrála. Mě se to zdálo jako blbost, ale nakonec jsme si k „“Pevnosti““ sedli. Zezačátku se mi ta hra zdála dosti chaotická a složitá, ale když jsem ji hrála podruhé (a už znala všechny souvislosti), moooc se mi zalíbila a do té doby je to moje oblíbená hra a vždy, když ji má doma nějaký bráchův kámoš, docela mě to mrzí. Dokázala jsem na ni „“uhnat““ i moje kamarády, což mě usvědčilo v tom, že „“Pevnost““ je opravdu dobrá hra…

  111. telchar

  112. Chip


    Musím říct, že první dojem nebyl nejlepší. Hra se zdála složitá, chaotická a dlouhá. Druhý dojem už je naprosto jiný.

    Princip hry: Principem hry (alespoň v základní verzi) je získat čtyři z pěti artefaktů. Na začátku si každý vybere svou postavu se specifiskými hodnotami „“síly““ (sloužící zároveň jako aktualní počet životů) a „“vůle““ (sloužící zaroveň jako aktualní počet magů). Úkolem hračů, je vypracovat svou postavu, za pomoci kartiček doplńujících se na herní plán, aby byla schopna při útoku na sféry, kde jsou skryty artefakty, chráněné velice silnými nestvůrami, přežít. Hra má i několik obměn.

    Verdikt: Proroctví jsem začal hrát u kamaráda a již tehdy mě velice bavilo. Poté co jsme si koupili i první rozšíření, se hra stala mnohem zábavnější a z veliké části také složitější. Zatím jsem snad nehrál lepší stolní hru s touto tématikou. Myslím si že po vydání dalších rozšíření bude tato hra naprosto o něčem jiném. Tím ovšem nemyslím na úkor hratelnosti a kvality.

  113. Nur Misur

  114. Martin Zeman

  115. danissimus

  116. Supp


    Pro mě a moje kamarády je to bezkonkurenční hra, navíc od českého autora a to je super. Je hodně vyvážená, každý si zahraje, protože není do konce jistý, kdo zvítězí, ikdyž se od začátku jednomu vše daří, tak na konci najednou za pár kol se vrátí soupeři do hry a může se vše otočit. Manipulace s kartami, předměty a penězma je úžasná. S rozšířením Dračí říše je to ještě lepší, na konci ledna má vyjít další rozšíření Vodní říše, tak jsem zvědav..

  117. bl

  118. sirio

  119. pospa

  120. Skymessenger

  121. Majak

  122. pavlusha

  123. Malič

  124. vizard

  125. bramborka

  126. MORT

  127. Shako

  128. Friend

  129. Macho

  130. Peter Liska

  131. Pavel Tichy

  132. XioN

  133. jerry1989

  134. Anonym

  135. Zorro


    Nejdříve malý úvod: Hry na hrdiny jsem hrál docela dlouho a za jejich vrchol v deskových hrách jsem považoval Talisman. Proto jsem byl zklamán, že se mi nepoštěstilo sehnat modul město. Kdyz se objevilo na trhu Proroctví, měl jsem k němu nedůvěru a rozhodl se neriskovat a nevyhazovat peníze. Teď ale nastal čas, kdy můj 6-letý syn propadl kouzlu Talismanu a oháněje se mečem začal likvidovat nestvůry počínaje kancem a konče bronzovým drakem. Po častém hraní Talismanu jsem zjistil, že je to vlastně stále se opakující nuda s obrovskou porcí náhody a tak jsme napsali ježíškovi a on nam nadělil Proroctví….

    Hra je luxusní, je celá česká a nepotřebujete slovník. Korálky jako hrací kameny prostě báječné (ale pozor, nehrajte s dětmi do 3 let, nebezpečí vdechnutí). To, že je to hra pro hráče od 12 let, tomu nevěřte, syn neumí číst ani psát a hraje ji s přehledem, pravidla jsou naprosto jednoznačná, jednoduchá a řeší takřka každou situaci. Problémem lidí, kteří hru kritizují za zdlouhavost nebo složitá pravidla, není hra jako taková, jejich problémem je, že v jejich žilách nekoluje krev dávných hrdinů, jak správně říká podtitul hry. Hra Proroctví je RPG (hra na hrdiny), pokud vás nezajímá Fantasy literatura a filmy, pokud nechcete přemýšlet jaké kouzlo je nejlepší použít v boji s lidožravým starcem, tak si tuto hru v žádném případě nekupujte a koupite-li, tak to potom vyčítejte akorát sami sobě, já vás varoval…..

    Pro nás ostatní, které baví se plavit po moři v bárce, létat na varanech, zdokonalovat se v boji různými zbraněmi, toulat se po lesích, pláních a horách, je to dokonalá šance zažívat znovu a znovu nová a nová dobrodružství někdy s dobrým a někdy špatným koncem.

    A když nemáte celé odpoledne nebo naopak chcete, aby hra trvala co nejdéle (protože některé chvilky stojí za to prodloužit) využijte různé varianty hry: Základní verze, Zjednodušená verze, Delší verze, Drakobijecká varianta a nebo si tyto pravidla nadále upravte (počet předmětů, schopností a počáteční sílu a vůli), nebo při každém otočení karet náhody trvale snižte vůli nebo sílu a uvidíte, že Proroctví vás nikdy neomrzí….

  136. Turbomyšák

  137. Kreator

  138. nfo

  139. Argenhaagen

  140. Kuku12

  141. rescator

  142. Templar

  143. kocka29


    Hrál jsem už podobné hry, jako např. „“Démoni a draci““, „“Talisman““ atd. Musím se přiznat, že po otevření PROROCTVÍ jsem nečekal žádné překvapení. To se však konalo hned po odehrání několika kol! Herní systém je vyváženější, než u předchůdců a komponenty jsou rovněž mnohem snažší k ovládání. Herní systém je dost pochopitelný všem hráčům DrD mezi něž patřím, a tuto hru můžu jenom pochválit. Libila se mi hned napoprvé, i když jsem prohrál, a to já nerad 🙂 Design hry už taková sláva není, i když od té první varianty (ten aktuální obrázek zde) došlo k určitému zlepšení.

  144. valecek

  145. enia

  146. NoirOrioN

  147. Mike


    Zdravím,
    rád bych podotkl že mám za sebou hodně her Talismanu a můžu za sebe a i ostatní spoluhráče říci, že se s Proroctvím nemůže měřit. Hrál jsem i Osadníky, to je opravdu nudná hra pro nedělní odpoledne, kdy můžete přibrat i mírně senilní babičku. Ale Proroctví, to je maso!!! Co jiného říci o hře, u které absolutně nevnímáte čas, která dokáže rozhádat partnerské dvojice u jednoho stolu??? Kdo nehrál, nepochopí….:)
    A lidi kterí píší že je pro ně proroctví moc dlouhý – kdybychom si přidali nějaký magy a životy do začátku, tak skončíme za hodinu! Přečtěte si pravidla a hlavně schopnosti!
    Ahojky M.

  148. Adam

  149. Katka a Lukáš Klimešovi

  150. MArt

    Je mi 13 let a já si přeju Proroctví (na základě recenzí a hodnocení v časopise Pevnost a na internetu) pod stromeček.
    Ježíšek mi přání splnil a já jsem otevřel Proroctví.
    První hra byla zdlouhavá a ani jsme nepochopili smysl. Přešli jsme na zjednodušenou verzi (glejty) a po takových 3 hrách už jsme ovládali hru krásně. Způsob hry je báječný. Ničeho není moc (díky Krizi, atd), ale ani málo (Charita a Časy) a někdy i slabí duchové vás porazí, i když jste silní.
    Podle recenze jsem očekával více humoru (hlášky vašich poutníků po čase omrzeli), ale přesto mě při každé hře dostane Čtyřlístková louka (ještě víc citáty o ní v pravidlech) nebo ilustrace starých dědků (možná kouzelných :-))).

    Jsem rád, že moji rodiče nevyhodili 800 za kravinu, a pomalu začínám učit Proroctví kamarády ve škole.

    Tuto hru jen nedoporučuji netrpělivým rodinám (co doma po večerech hrají člověče nezlob se) a také těm, co nemají zkušenosti s RPG nebo Fantasy žánrem.

    Této hře 4,5 !!!!!!!

    MArt

  151. Paters

  152. murphy

  153. Dr.Lazarus

  154. Brontik

  155. Radek P

  156. Karlovka

  157. meda beda


    Je to opravdu skvělá hra. Užijete si u ní dobrodružství a hlavně srandu. Její rozšíření Dračí řiše je fakt supr – vydáváte se na nelehkou cestu, na jejímž konci čeká Kerberos a pod ním ten nejcenější artefakt ze všech Dračí srdce. Doporučuju všem, kteří mají rádi scifi a hlavně jim v krvi koluje krev dávných hrdinů!!!

  158. thomas

  159. Shark


    Svou recenzi jsem pojal jako reakci na příspěvek Jimmyho Crosse, protože prakticky vše, co on považuje za nešvary, se mi jeví jako pozitiva.
    Vzhled hracího plánu rozhodně nepovažuji za nepřehledný. Oproti Jimmym zvelebovanému Talismanu je jasnější, čemuž mimo jiné napomáhá i absence přebytečného textu a člověk tak nemusí neustále nadzvedávat karty, aby zjistil, co je pod nimi. Jednotlivá pole sice nejsou ideálně dimenzována na to, že na nich bude více karet, ale s trochou šikovnosti se dá vyzrát i nad tímto. Co se týče ilustrací, domnívám se, že takový žánr jako Proroctví představuje pro Janu Žižkovou vhodnou příležitost, kdy může projevit své silné stránky.
    Co se týče postav, jako nevyvážený se mi naopak jeví Talisman. V Talismanu má sice každá postava jedinečné schopnosti, ale ty se rozhodně nepodařilo uvést do vzájemné rovnováhy. Stačí se podívat na schopnosti vědmy či takového trpaslíka a rozdíl je jasný (když si při našich partiích Talismanu někdo zvolil vědmu, šly veškeré předepsané cíle stranou a nastal hon na tuto postavu). U Proroctví naopak oceňuji to, že mám při jejich vývoji prakticky neomezenou svobodu. Takto si mohu dle libosti hrát s představami např. o bojujících čarodějích či kouzlících válečnících. Samozřejmě, pokud mi cílovou schopnost vyfoukne někdo jiný, to už zkrátka patří ke hře.
    Dále bych chtěl zmínit, že v Talismanu existovaly nešvary typu neomezeného růstu vlastností, za určitých okolností neomezené kumulace silných předmětů či takové předměty, které majiteli zaručovaly vítězství prakticky samy o sobě (je možné, že se takové předměty vyskytují i Proroctví, zatím se nám však žádný takový objevit nepodařilo). Tak se mohla některá z postav velmi rychle zdokonalit a ostatní nechat daleko za sebou a při cestě ještě likvidovat draky a podobně silná monstra jako na běžícím pásu. V Proroctví podle mého názoru dochází k rozvoji postav pomaleji a rovnoměrněji.
    Talisman mi byl sympatický zajímavými rozšířeními (především Město se mi velmi líbilo), ovšem tento potenciál má rovněž Proroctví a v dosud vydaných světech ho výrazným způsobem využívá.
    Oproti Talismanu se Proroctví dá uhrát i za kratší dobu (3-4 hodiny). U Talismanu nebylo výjimkou, že jsme začali hrát v osm večer a v šest ráno ještě nebyl znám vítěz.
    Z tohoto důvodu můj exemplář Talismanu leží i se všemi rozšířeními několik let ve skříni a jen občas na něj z nostalgie stočím zrak… Naopak Proroctví se má k světu:-).
    Proroctví i Talisman nejsou hry pro každého. Je třeba mít spoluhráče, kterým něco říká fantasy a pokud možno i hry na hrdiny, nezbytný je i dostatek času a chuť naplno se ponořit do bájného světa. Jestliže se tyto prvky podaří skloubit dohromady, budete mít jistě o zábavu postaráno.

  160. Tacud

  161. leech

  162. l_amalthea

  163. Marsha

  164. newrock

  165. Niacin


    Po několika měsících útrpného čekání se mi podařilo Proroctví sehnat a musím říct, že jsem rozhodně neprohloupil. Proroctví je opravdu skvělá hra, kde je náhoda potlačena na minimum a hráč si sám vytváří strategii, podle níž bude svoji postavu ovládat, vylepšovat a shromažďovat potřebné předměty, zkušenosti či schopnosti. Klade se zde také důraz na flexibilitu hráče, což je určitě sympatické, neboť pouze takový hrdina, který pružně reaguje na situaci na hracím plánu, je zrozen k tomu, aby se stal vítězem, tudíž vládcem celé říše.
    Pokud jste blázni do fantasy, tuhle hru prostě musíte mít!!! :))

  166. belisar

  167. Droll

  168. zajíček

  169. Michal

  170. Lumirius

  171. gror

  172. Vintersorg

  173. xdavid

  174. kvetinka

  175. Perry

  176. plazec

  177. Dejan

  178. Zykki


    Je to skvěle promyšlená hra. Pravidla oproti jiným hrám nemají chybu. Design je skvělý, hrací plocha, žetony, paňáčci -to vše je skvěle promyšleno. Já nejsem schopen se hodně rozepsat a tak vám ji můžu pouze doporučit, protože je to opravdu fantastická hra a hodnocení jsem jí nucen dát 5.

  179. Skaut

  180. darebák

  181. ppettraa


    Podle mě je Proroctví nudná a zdlouhavá hra. Na první pohled se mi zdála velmi zajímavá, grafika zdařilá atd.
    První hra nám trvala opravdu dlouho, ale myslela jsem, až si osvojíme pravidla a nebudeme muset stále hledat v návodu, bude mě to bavit.
    To se ale nestalo, naopak mi to připadalo čím dál nudnější. Proroctví jsem hrála asi 6x a z toho jsme do konce dohráli jen první dvě partie. Při dalším hraní nás to asi po hodině přestalo bavit, a tak jsme hru sklidili. Zkoušeli jsme hru zkrátit přidělením většího počtu životů a magů na začátku hry, ale moc to nepomohlo. Nejzábavnější mi připadala asi první partie. Teď už hra leží alespoň půl roku netknutá na polici. Lituji vynaložených peněz.

  182. Citron


    Stručné porovnání s Talismanem: Lepší, rychlejší, méně náhodné, vtipňejší a hratelnější. Procházíte s hrdinou fantasy světem a snažíte se dostat do sfér a získat artefakty, abyste mohli porazit ostatní hráče… Vhodné i pro mladší hráče

  183. WillBlack

  184. popelka

  185. golmon

  186. pighead


    Hra je absolutne nevhodna pre rodiny, alebo ludí čo neprichádzajú do styku s fantasy. Je to len pre úzku skupinu ludí, ktorí z nejakého dovodu prestali hrať RPG a prešli na stolové fantasy hry, ktoré v súčastnosti nemajú také zastúpenie ako mali v minulosti, len si spomeňme na hry : Titan, Battlemist, Talisman, Heros Quest…
    Proroctví navyše vládne náhoda, ktorá dokáže rozhodnúť hru a um hráča je druhoradý. Pokial si chcete zahrať kludnú hru, kde nebude váš úkol zabiť, alebo zneškodniť ostatných hráčov, a spoliehate sa radšej na svoj výkon ako na štastie, tak vam Proroctví rozhodne nedoporučujem.

  187. Odoren

  188. Shogun

  189. Aja_Drakopes

  190. patrik

  191. Carwin

  192. Renella

  193. Bercik

  194. Chiquitita


    Bohužel musím souhlasit s ppettraa a litovat. Koupili jsme si Proroctví na základě hezké krabice a hezky popsané hry na zadní straně. Při zkušební hře ve dvou, kdy jsme stále hledali v pravidlech, jsme byli optimističtí a hra se nám zamlouvala. Po dalších pokusech o hru, které jsme nakonec nedohráli, nás optimismus začal opouštěl. Nakonec na dovolené jsme rozdělili hru na několik dní a úspěšně dohráli, což bylo poprvé a naposled.
    Také jsme zkoušeli přidávání mágů a síly hned na začátku a konec hry jsme stanovili na získání jen jednoho artefaktu. I po těchto zásazích do pravidel se hra moc nezkrátila a již ji nehrajeme.
    Nevím co se mohlo pokazit, protože máme rádi stolní hry. Asi nám nesedl způsob hry a nebo jsme nakonec pravidla, i po několika přečtení, nepochopili.

  195. Amarth

  196. beo


    Pořídil jsem si Proroctví a to především z nostalgie k Dračímu Doupěti, které jsem v dětství hrával. Bohužel jsem minul údajně skvělý bestseller Talisman, ze kterého Proroctví vychází. A jak jsem se dozvěděl na různých fórech, je Proroctví minimálně stejně zábavné a v mnoha ohledech propracovanější.
    První hru jsem hrál s kamáradem, který je rovněž „“fantasy pozitivní““ hráč, a ještě s jednou kamarádkou a dalším kamarádem, kteří (apoň zatím) tento příznak nemají – předesílám, že jsme se všichni dobře bavili.
    Do pravidel jsme skočili rovnýma noha – rovnou jsme začali hrát a občas nahlédli do příručky. Hra sice trvala trochu déle, ale zábavnou formou jsme byli zasvěceni do pravidel této hry. Příručka může na první pohled budit zdání složitosti, ale ve skutečnosti jsou pravidla dost logická a intuitivní. Navíc asi třetina manuálu obsahuje informace o alternativních stylech hry a podrobné vysvětlení hracích karet, které nejsou u první hry až tak důležité.
    Co se týče výtvarného zpracování, není možné hře nic vytknout. Hrací plán je opravdu nádherný, stejně jako obrázky na kartičkách, z nichž některé se uměleckou úrovní blíží obrázkům na kartách Magic the Gathering (MtG). S kvalitou materiálu je to kapánek horší – kartičky (a že jich je požehnaně) jsou spojené do děrovaných archů, takže je nejprve nutné je natrhat (ne roztrhat! 🙂 ale možná jsem jen zhýčkaný luxusním materíálem karet MtG. V arších jsou rovněž obsaženy dvě totožné karty se stručným návodem, které se při první hře hodily.
    Všechny nás hned v úvodu zaujal výběr postav, který probíhá tak, že každý hráč obdrží dvě náhodné karty postav, jednu vybere a druhou pošle hráči vlevo a zároveň obdrží jednu kartu zprava. Znova si jednu vybere a druhou pošle vlevo a obdrží další zleva. Nyní si definitivně vybere svou postavu. Možná to zní složitě, ale je to opravdu napínavé, když třeba toužíte po konkrétní postavě a nevíte jestli vám příjde. Navíc je každá z deseti karet postav opatřena vtipným komentářem – například karta Druiada nese tuto hlášku: „“Umím spoutat síly přírody, dokážu mluvit se zvířaty, se stromy i s horami… Také vaří výborný šípkový čaj““.
    Samotná hra už připomínala klasickou hru na hrdiny (RPG) jak ji můžete znát z Dračího Doupěte. Sami se rozhodujete kterou cestou se vydáte – zda půjdete bojovat s nějakou příšerou, nebo si zajdete do jednoho z pěti cechů naučit se novou dovednost či kouzlo. RPG prvek je zachován v podobě různobarevných kamínků, které udržují přehled o síle, vůli (magii), zkušenosti a penězích vaší postavy. Celý jeden souboj je řešen jediným hodem kostkou, takže je napínavý a nezdržuje jako třeba v Dračím Doupěti.
    Cílem hry je četnými dobrodružstvími – a to nejen souboji – vypracovat svou postavu, aby byla dost silná k utkání s démony, kteří v astrálních sférách střeží legendární artefakty. K vítězství je potřeba získat čtyři z pěti těchto artefaktů. V závěru často dojde na bratrovražedný boj o artefakty mezi postavami, což je teprve pořádný nářez.
    Závěrem bych tuto hru doporučil nejen všem „“fantasy pozitivním““ hráčům, ale všem, kteří rádi popustí uzdu své fantazii a rozdají si to mečem a kouzly s příšerami i s ostatními hráči. Jelikož jsem „“fantasy pozitivní““ hráč a RPG hry jsou prostě moje krevní skupina, nemohu jinak, než pět hvězdiček.

    P.S.: Jste „“fantasy pozitivní““ jestliže: líbil se vám film Pán prstenů, čtete sci-fi/fantasy literaturu, na počítači hrajete dungeony či jiná RPG.

  197. elysa

  198. J.R.


    Hráči představují hrdiny, kteří procházejí zpustošenou zemí, konají hrdinské skutky, posilují mysl i tělo a shánějí mocné zbraně a magické předměty. Na výběr máte z deseti postav, mj. hraničářka, paladin, zaklínačka, žoldák nebo druid. Každá z nich vládne jinou dovedností, hraničářka je dobrá v boji, naproti tomu mystik využívá sílu vůle.

    Díky získávání zkušenosti lze každou postavu cvičit v bojových i nebojových dovednostech, takže jen na hráči záleží, kterým směrem se postava bude vyvíjet a jaké předměty může používat. Trénování postav je nejen zábavné, ale také důležité pro vítězství. Jedině dostatečně silná postava se může odvážit do astrálních sfér, aby démonům vyrvala dávné artefakty. A věřte, že sféry hlídají krvežížnivé bestie se zvláštními schopnostmi, kterými dokážou potrápit i dobře vyzbrojeného odvážlivce.

    I přes možnost rozvoje výběr postavy do značné míry určuje herní strategii. Síla totiž udává zároveň počet životů a je-li postava zraněna, ztrácí nejen život, ale je i slabší, dokud se nevyléčí. To je velmi důležité zejména u soubojů s více nepřáteli, jako je třeba smečka vlků. Může se stát, že počáteční jasná převaha končí bojem o holý život. Podobně se zachází s magenergií, kterou určuje síla vůle. Sešle-li postava kouzlo, které ji stojí dva magy, její vůle bude o dva nižší, dokud si magenergii nedoplní. Ani nejsilnější hrdina tak není nezranitelný a je třeba dobře vážit síly před každým soubojem.

    Kromě síly a vůle hráč bojuje o zlato a zkušenost. Za ně si potom kupuje nejrůznější předměty a učí se dovednosti a kouzla. Mezi obyčejnými předměty najdeme svitek teleportace nebo dřevěnou palici, mezi vzácné a dražší předměty patří ostnatý štít, svitek přání nebo sekera šílenství. Zatímco palice je jednoduchá zbraň, meč samobij lze pomocí magenergie “nabíjet” a zvýšit si tak útok až o další tři body. Takový meč je pak nebezpečný i v rukou relativně slabého druida, na druhou stranu, zvěd meč samobij zpočátku nevyužije naplno. Nic mu ale nebrání si tréninkem magenergii zvýšit.

    Každé kolo začíná náhodnou událostí a umístěním příšer, které hrdinové na své pouti mohou potkat. Hráči tak vidí, jaká kouzla se lze naučit v magické věži a jaké příšery na svých cestách potkají, ale protože na každém poli jsou dvě karty, z nichž jedna je lícem dolů, nikdo si nemůže být jistý tím, zda na skryté kartě narazí na obřího štíra nebo naleziště diamantů. Zatímco příšera většinou zaútočí a hrdinovi nezbývá, než se pustit do boje, událost obvykle nabízí bonusy k vlastnostem a předměty. Pamatujte ale, že nic není zadarmo!

    Podle situace na plánu hráč volí cíl své cesty. Někdo chce koupit zajímavou zbraň, ale k tomu potřebuje peníze, někdo touží po účinném kouzlu, ale nejprve musí získat dostatek zkušenosti. Někdy mají hráči zájem o stejný předmět, ale pouze rychlejší ho získá. Pokud má hráč zájem o předmět v cizím vlastnictví, může se pokusit ho vybojovat. Každá postava v boji používá předměty a kouzlí, takže boje jsou vyčerpávající a rozhoduje každé kolo. Postava, která prohraje pak musí odevzdat jeden ze svých předmětů nebo ztratit život.

    Účelem putování je zlepšování postav, získávání zbraní a předmětů a cvičení těla a mysli. V běžném boji s nestvůrami je zapotřebí síly, ale inteligentní bytosti a ostatní postavy mohou bojovat pomocí vůle. Boj vůlí má vždy přednost před bojem silou, ovšem navázat duševní kontakt není jednoduché a ten kdo boj vůlí vyvolá, musí zaplatit určité množství magenergie, čímž vlastně sníží své šance v boji. Vyvolat souboj vůlí je tak výhodné jen tehdy, je-li vůle postavy o hodně vyšší než vůle soupeře.

    Když se hráč rozhodne, že postava je dostatečně silná, vkročí do některé z astrálních sfér. V nich se utká s těmi vůbec nejsilnějšími nestvůrami ve hře a pokud je porazí, získá jeden z pěti artefaktů. Zde se projeví, kdo se opravdu dobře připravil, neboť i vítězství nad astrální bestií postavu natolik oslabí, že se i s drahocenným artefaktem stane snadnou kořistí soupeřů. Na druhou stranu, artefakty jsou velmi mocné, a tak jejich majitelé získají převahu. Dlouhé otálení ostatních tak může vést k prohře.

    Vítězem se stane majitel čtyř z pěti artefaktů. Stává se, že hráči dobudou všech pět artefaktů, ale nikdo nemá čtyři. V tom okamžiku nastává závěrečný boj – hrdinové spolu bojují navzájem, přičemž poražený odevzdá vítězi artefakt. Kdo nemá žádný artefakt, z boje vypadne.

    Hrou Proroctví jsem strávil hodně času, a přesto mě stále láká množstvím možností, jež nabízí. Mohu hrát jiné postavy, soustředit se na jiné schopnosti a zvolit odlišnou taktiku. Díky silné orientaci na vývoj postav je hra zábavná během celé herní doby, neboť i ty neslabší postavy se mohou vypracovat a naopak i ty nejsilnější těžce narazit. Díky komplexnosti pravidel a množství událostí hra “nepustí” i po mnoha dohráních.

    Recenze vyšla na https://zabava.atlas.cz

  199. Surt

  200. pogo

  201. Jersey

  202. Karel Kratochvíl

Přidat recenzi