Alhambra

Pořadí v žebříčku BoardGameGeek:
429

Originální název:
Alhambra
Rok vydání:
2003
Počet hráčů:
2 až 6
Věk:
Hra je určena pro dospělé hráče a pro rodiny s dětmi od 8 let.
Doba hraní:
Středně trvající hra – asi 30 až 70 minut
Doporučení rodiny:
Určitě vyzkoušejte, neměla by uniknout vaší pozornosti.
Doporučení hráče:
Asi nebudete zklamáni, ale také vás asi nenadchne.

Kategorie: .

Popis hry

Granadské město Alhambra ve 13. století. Nejlepší stavitelé Arabského světa i Evropy se tu snaží podat důkazy svého umění. Staňte se jedním z nich. Najměte si nejlepší stavební party, ale pozor. Ať už jde o kameníky ze severu nebo zahradníky z jihu vždycky ti lumpové pravidelně požadují výplatu. A ještě přepočítanou podle jejich domácího oběživa. Na druhou stranu s jejich pomocí v Alhambře vztyčíte věže, založíte zahrady, postavíte arkády a pavilóny. Takže raději plaťte.

Další informace

Míra náhody

2 – střední podíl náhody

Počet hráčů

2 až 6

Věk hráčů

Od 8 let

Doba hraní

Středně dlouhá hra – asi 30 až 70 minut

Počeštění

Kompletně česká hra dostupná v ČR

Rok vydání

2003

Míra interakce

3 – ustálená komunikace

Míra složitosti

2 – jednoduchá

Míra humoru

3 – hra má k humoru blízko

Doporučení rodiny

Určitě vyzkoušejte, neměla by uniknout vaší pozornosti.

Doporučení hráče

Asi nebudete zklamáni.

Výrobci

CORFIX, PIATNIK, QUEEN GAMES

Autoři

Dirk Henn

– Funagain Gameweb
– BoardGameGeek
– Brett and Board – popis hry a recenze
– Pravidla v češtině (M. Procházka)
– Pravidla hry
– Svět deskových her
– Možnost nákupu na Slovensku.

252 hodnocení k Alhambra

  1. Zorka
    5 z 5

    :

  2. Annie
    2 z 5

    :

  3. milanz
    4 z 5

    :

  4. dusko1234
    3 z 5

    :

  5. Žokej
    3 z 5

    :

  6. Ladik81
    3 z 5

    :

  7. hurča
    4 z 5

    :

  8. CzechCloud
    2 z 5

    :

  9. Don Aqila
    4 z 5

    :

  10. Hapina
    3 z 5

    :

  11. Aldomoro
    3 z 5

    :

  12. jpmce
    4 z 5

    :

  13. Kveton.T
    5 z 5

    :

  14. pyty
    4 z 5

    :

  15. Evik
    4 z 5

    :

  16. Pařmen
    3 z 5

    :

  17. Ajfel
    4 z 5

    :

  18. sirrka
    2 z 5

    :

  19. Warfery
    4 z 5

    :

  20. danielraska
    4 z 5

    :

  21. TB2
    4 z 5

    :

  22. Martin Plesnivý
    4 z 5

    :

  23. poutník
    3 z 5

    :


    Hra má pár dobrých nápadů (4 různé měny, nikdy nevím, kdy se objeví mnou požadovaná budova na jaké měně…), ale zas takový terno to není. Občas ji hrajem a i se dobře pobavíme, někdy to je ale trochu nuda. Menší děcka celkem zaujme, že si mohou dokupovávat budovy, hradby a další jim už nic neříká. Hru rozhodně neodsuzuji, ale jsou i lepší.

  24. Lukas
    4 z 5

    :

    Ukážte zručnosti vašich kameníkov zo severu a záhradníkov z juhu. Sme v období ešte keď iberskí kresťania nedobili ešte celé územie Pyrenejského polostrova. Hru som si kúpil pred dvoma dňami a som si ju zahrál a som s ňou spokojný, na prvý pohľad ma prekvapila. Najprv treba rozložiť hrací plán každému treba dať rezervnú plochu a leviu fontánu a dáte mu dvoch pandrlákov. Hra spočíva v tom, že kupujete budovy na stavebnom trhu kde sú štyri peňažné meny: Denáry, dirhamy, dukáty, guldeny. V tejto hre sú všetky potrebné peňažné meny, ale pre vás sú keď ste zameraní iba niektoré budovy, tak idete iba napríklad na dukáty. Keď máte svoj ťah musíte buť:
    1) Kúpiť budovu na stavebnom trhu za danú menu.
    2) Zobrať si vyložené peniaze a to tak, že iba jednu, alebo aby bol súčet päť peňazí, na mene v tomto prípade nezáleží.
    3) Alebo si prestavate vašu Alhambru, a to tak, že z rezevnej plochy pripojíte budovu do svojej Alhambre, odstránite svoju budovu zo svojej plochy a dáte ju na rezervnú plochu, posledná možnosťje odstrániť budovu z Alhambry a dať na presné miesto z rezevnej plochy budovu.

    Hra má až tri bodovacie kolá kde prvé dve sú zamiešané v kôpke s peňazmi, keď prídu na rad sa spočítavajú budovy a kto ich má viac v danom typu budov dostáva body. Dané typy budov sú paláce, záhrady, arkády, altány, komnaty, veže. Pozor v bodovacom kole A dostane body iba hráč, ktorý ich má najviac, ale v kole B aj druhý hráč, posledné bodovacie kolo C je keď sa minú všetky budovy a toto kolo platí aj pre vyhodnotenie pre tretieho hráča. Hra sa mi osobne páči, lepšia než Carcassonne, a preto dávam hodnotenie 4.5. Túto hru odporučujem zberaťeľom ale aj normálnym hráčom.

  25. Longshanx
    3 z 5

    :

  26. Yuri
    2 z 5

    :

  27. Sandy.czcz
    4 z 5

    :

  28. peto
    3 z 5

    :

  29. kajax22s
    4 z 5

    :

  30. kika
    4 z 5

    :

  31. Martin
    3 z 5

    :

  32. zabena
    4 z 5

    :

  33. a.r.p.i
    4 z 5

    :

  34. David
    2 z 5

    :

  35. jakub
    3 z 5

    :

  36. Krapnik
    4 z 5

    :

  37. HaroHaro
    4 z 5

    :

  38. running
    2 z 5

    :


    Nevím proč, ale tahle hra mě dost nudila. Má příliš složitá pravidla – čtyři barvy měn, hrozně barev budov, které přitom nemají žádný smysl. Ostatně celá hra mi nedává moc smysl (myšleno „“reálně““) – proč se snažit, aby měla moje pevnost co nejvíce stejných budov?

    Navíc se hra vleče, nic se neděje, najednou je sčítání a člověka to ani moc nezaujme – prostě si řekne „“no a““. Hra pro mě nesplňuje ani jednu z podmínek dobré hry. Kupte si raději jinou hru (třeba BANG! 🙂 )

  39. Jekor
    3 z 5

    :

  40. Eva
    4 z 5

    :

  41. Acer
    2 z 5

    :

    Ježíšek byl letos štědrý, takže kromě zlatých jubilejních Osadníků mi přinesl i Alhambru v českém vydání. První seznámení se hrou probíhalo ve čtyřech – 2 dospělí a 2 děti 13 a 9 let. Nevím, jak vypadá originál, ale pro nás všechny bylo matoucí, že v návodu se neustále mluvilo o TYPECH budov, přitom pro děti bylo potom pochopitelnější, když jsme jim říkali, že jde o to shromáždit nejvíc budov stejné barvy. Díky absenci nápisů na kartičkách (zřejmě z důvodu snadného přenesení hry do jiných jazyků) se nějak vytrácí touha stavět „“nádhernou a okouzlující Alhambru s honosnými věžemi a paláci““, ale smrskne se to na zájem mít co nejvíc bílých, modrých, hnědých kartiček. Také 4 druhy peněz byly pro děti poměrně matoucí, takže po chvíli nechápali, proč si mají „“modrou osmičkou koupit zelenou sedmičku““ i když by bylo zřejmě lepší „“koupit žlutou čtyřkou zelenou čtyřku““ a hrát ještě jednou (barvy a hodnoty jsem si pouze ilustrativně vymyslel, ale rozhovory prostě probíhali v podobných intencích). Navíc v pravidlech není vysvětleno, proč se na jednom tržišti může platit vícero druhy platidel, kromě věty „“chtějí být placeni v domácí měně““.

    Rezervní plocha mi připadá nesmyslná. Zabírá dost místa a zároveň neposkytuje dost prostoru, pokud někdo napřed „“syslí““ stavby, stejně si je nemůže na rezervní plochu dostatečně rozložit.

    Bodovací tabulka jakbysmet. Zabírá dost zbytečného místa. Hráli jsme na stole 150×150cm a po chvíli jsme měli problém se tam ve čtyřech vejít.

    Trh mi připadá také docela zbytečně velký, alespoň že delší rozměr má alespoň podobný rozměr, jako 4 karty měny položené vedle sebe, takže se to dá uspořádat uprostřed stolu nějak „“inteligentně““. Ale u pěněz bych určitě uvítal velkou číslici směřující na obě strany (popř. všechny čtyři, ale to by asi už byla opičárna). To, že naproti sedící hráč (ať to byl kdokoli z nás) měl drobné problémy se soustředěním se na přečtení hodnot karet, k plynulosti hry nepřidalo. Navíc čísla 1-4 na stavebním trhu jsou úplně utržené z kontextu, kdyby místo čísel tam byly třeba názvy měn, nebo národů, které jimi požadují platby, asi by to bylo víc k ději. Nebo mohl mít stavební trh jen velké symboly jednotlivých měn, ve kterých by volně ležely stavební kartičky. Pokud se totiž zamyslíte, že symbol barevné mince je ještě podpořen malým černým symbolem měny (kolečko, čtvereček, hvězda a hlava), pak chvíli marně hloubáte i o významu a důležitosti čísel 1-4.

    Závěr? Po chvíli hraní se to zvrhlo na čekání na bodovací kartičku, pak na druhou a nakonec na prázdný balík. Nikdo nemluvil o palácích a zahradách, ale o modré a bílé a zelené atd.

    Důvodů, proč se tak stalo, je asi několik a mnohému na vině jsme my, i když můžeme říct, že jsme docela zkušení hráči stolních her. Já osobně vidím jako velký nedostatek absenci příběhu! V pravidlech je to opravdu jen jeden odstaveček, který nemá tu moc Vás strhnout do děje. Neztotožníte se s postavou stavitele. Město pro Vás je jen spoustou různobarevných čtverečků, peníze barevné papírky. Nikde nevykouzlíte propojení s dějem.

    Myslím si, že by stačilo málo předělávek a Alhambra by byla úspěšnější. Takhle je to jen o něco složitější pexeso, že kterého na mně nedýchla atmosféra hry…

    Po hodině hraní jsme vybalili Osadníky a jak bylo veselo…

    Poznámka redakce:
    1) Hra má v originále na kartičkách místo hvězdiček názvy budov jako Garten, Serail, Turm a pod., což dělá hru vizuálně o mnoho lepší a přehlednější.
    2) Čísla 1-4 na stavebním trhu určují pořadí, ve kterém se doplňují kartičky na volná místa vždy na konci tahu každého hráče.

  42. Nicholas
    4 z 5

    :

  43. deeDee
    3 z 5

    :

  44. eklp fistronek
    3 z 5

    :

  45. Arvi
    3 z 5

    :

  46. Mariano
    4 z 5

    :

  47. RionMerist
    4 z 5

    :

  48. paladin91
    4 z 5

    :

  49. rix
    5 z 5

    :

  50. Libor
    3 z 5

    :

Přidat hodnocení hry